BRATISLAVA - Organizácia pre ekonomickú spoluprácu a rozvoj (OECD) upozorňuje, že Slovensko má priveľa rómskych detí v špeciálnych základných školách pre mentálne postihnuté deti. Podľa správy OECD deti z týchto škôl majú nízku šancu preradiť sa do klasických škôl.
"V niektorých prípadoch sa toto zaradenie využíva ako spôsob segregácie rómskych detí," píše OECD. Organizácia Slovensku odporúča, aby zrušilo finančné stimuly pre školy, ktorých žiaci potrebujú špeciálne vzdelávanie. Namiesto nich sa majú poskytovať dodatočné platby podľa toho, z akého sociálneho prostredia dieťa pochádza.
OECD oceňuje, že Slovensko zaviedlo funkciu asistenta učiteľa, ktorý pomáha deťom prekonať jazykové, sociálne a zdravotné prekážky pri navštevovaní škôl. Zároveň nám radí zvýšiť ich počet a dbať na ich lepšiu odbornú prípravu. Organizácia privítala aj revidované diagnostické testy, na základe ktorých sa deti posudzujú, či môžu chodiť do štandardných základných škôl.
OECD oceňuje, že Slovensko zaviedlo funkciu asistenta učiteľa, ktorý pomáha deťom prekonať jazykové, sociálne a zdravotné prekážky pri navštevovaní škôl. Zároveň nám radí zvýšiť ich počet a dbať na ich lepšiu odbornú prípravu. Organizácia privítala aj revidované diagnostické testy, na základe ktorých sa deti posudzujú, či môžu chodiť do štandardných základných škôl.