KOŠICE – Je nepríjemné keď letná dovolenka, ktorá pre mnohých začína už na letisku sa z rôznych príčin komplikuje. Každoročne nastáva situácia, že niektoré lety meškajú. Žiaľ, pasažieri si musia na takéto prípady zvyknúť. Stáva sa to na všetkých letiskách na svete a netýka sa to len charterových letov.
Nepríjemnú skúsenosť naposledy zažili dovolenkári, ktorí odlietali do egyptskej Hurghady z košického letiska v sobotu 12. augusta. Naša čitateľka opísala traumatizujúci zážitok takto „Pôvodne sme mali odletieť v sobotu večer o 21,30 hodine. Žiaľ, lietadlo meškalo a nikto
nám na letisku nepovedal, čo sa deje. Len vďaka svojim známostiam sme sa dozvedeli, že neodletíme, pretože lietadlo, ktoré malo prísť pre nás, bolo stále na letisku v Hurghade. Máme pocit, že letisko nás úmyselne zavádzalo, pretože na displeji ešte o 2:00 bolo stále napísané odlet o 3:30 a stále sa to posúvalo. V gate G bola neskutočná zima, nedostali sme žiadne jedlo, ani pitie. Keď sme niečo chceli, museli sme si to kúpiť. Medzi dovolenkármi boli malé deti aj postihnutý chlapec,“ hovorí dovolenkárka Stela.
Nakoniec cestujúci odleteli v nedeľu 13. augusta ráno o 7,40 hodine. Košické letisko, však vidí celú situáciu inak: „Pôvodný čas odletu egyptskej spoločnosti AMC Airlines na charterovom lete z Košíc do Hurghady bol v priebehu týždňa posunutý z 21:30 v sobotu 12.8. večer na 03:30 v nedeľu 13.8. ráno, o čom boli informované cestovné kancelárie a táto informácia bola aj na webovej stránke letiska Košice. Z technických príčin bol tento let omeškaný o vyše 4 hodiny a napokon lietadlo tejto spoločnosti odletelo z Košíc do Hurghady v nedeľu ráno 07:40. Cestujúcim bolo v zmysle predpisov po troch hodinách poskytnuté občerstvenie. Zároveň boli cestujúci informovaní hneď potom, ako naši pracovníci dostali informáciu od egyptskej leteckej spoločnosti,“ informoval nás marketingový manažér košického letiska Juraj Toth.
Keďže meškania sa nedajú dopredu predvídať, radíme pasažierom najmä s malými deťmi, aby v príručnej taške mali aj niečo teplejšie na oblečenie alebo deku, pretože priestory na letisku sú klimatizované. Rodičia malých detí by tiež mali zodpovedne zvážiť, či do príručnej batožiny nezbaliť aj nejaké jedlo, ktoré môžu bez obáv preniesť cez bezpečnostnú kontrolu. Vo všetkých sociálnych zariadeniach na letisku, tečie čistá, pitná voda. Keďže vo všetkých priestoroch je bezplatné wifi, môžu celú situáciu kontrolovať na webových stránkach letiska alebo sa spojiť so svojou cestovnou kanceláriou.