Vodič Tibor Roško jazdí na autobuse už 20 rokov a novú prácu si nehľadá. (Zdroj: Nový Čas)
KOŠICE - Šofér nad zlato! Až 40 vodičov MHD chýba košickému dopravnému podniku (DPMK). Odchádzajú za lepšími zárobkami do Bratislavy a zahraničia.
Ak bude súčasná situácia dlhodobo pretrvávať,
môžu vzniknúť problémy so zabezpečením dopravy
v meste. Košičania sa preto nebránia myšlienke zamestnať
aj šoférov z Ukrajiny.
„Problém sa netýka len nášho
podniku, je celoslovenský,“
konštatuje dopravný a technický
riaditeľ DPMK Robert
Nagy.
V súčasnosti pracuje v DPMK 540 vodičov. Najmä lepšie platové podmienky mnohých lákajú na odchod do Bratislavy či do zahraničia. Priemerné platy v Košiciach začínajú od 18-tisíc Sk. Kým Bratislavčania skúsili získať nových šoférov na Ukrajine, ich košickí kolegovia o takomto riešení doteraz neuvažovali.
„Každú žiadosť posudzujeme individuálne, nehľadiac na pôvod vodiča. Podstatné je, aby splnil požadované profesijné kritériá,“ nebráni sa Robert Nagy posilám zo zahraničia.
Okrem platov sa vodiči sťažujú aj na staré autobusy či na zlé sociálno- pracovné podmienky. „Vodičom sa snažíme neustále zlepšovať pracovné podmienky. Dosť sa napríklad investovalo do výstavby sociálnych zariadení na konečných zastávkach,“ spresňuje R. Nagy.
DPMK postupne obnovuje aj vozidlový park a už koncom roka sa v meste objaví 20 nových nízkopodlažných autobusov. V súčasnosti prebieha nábor nových zamestnancov. Nie všetci však budú aj šoférovať - mnohí neprejdú psychologickými previerkami, iní sa rozhodnú opustiť podnik pri zistení, že riadiť mestský autobus, trolejbus či električku plnú cestujúcich je riadna fuška a zodpovednosť.
V súčasnosti pracuje v DPMK 540 vodičov. Najmä lepšie platové podmienky mnohých lákajú na odchod do Bratislavy či do zahraničia. Priemerné platy v Košiciach začínajú od 18-tisíc Sk. Kým Bratislavčania skúsili získať nových šoférov na Ukrajine, ich košickí kolegovia o takomto riešení doteraz neuvažovali.
„Každú žiadosť posudzujeme individuálne, nehľadiac na pôvod vodiča. Podstatné je, aby splnil požadované profesijné kritériá,“ nebráni sa Robert Nagy posilám zo zahraničia.
Okrem platov sa vodiči sťažujú aj na staré autobusy či na zlé sociálno- pracovné podmienky. „Vodičom sa snažíme neustále zlepšovať pracovné podmienky. Dosť sa napríklad investovalo do výstavby sociálnych zariadení na konečných zastávkach,“ spresňuje R. Nagy.
DPMK postupne obnovuje aj vozidlový park a už koncom roka sa v meste objaví 20 nových nízkopodlažných autobusov. V súčasnosti prebieha nábor nových zamestnancov. Nie všetci však budú aj šoférovať - mnohí neprejdú psychologickými previerkami, iní sa rozhodnú opustiť podnik pri zistení, že riadiť mestský autobus, trolejbus či električku plnú cestujúcich je riadna fuška a zodpovednosť.