Tunel Sitina (Zdroj: TASR)
BRATISLAVA - Tunel Sitina, ktorý začali raziť na jeseň 2003, sprejazdní Národná diaľničná spoločnosť (NDS) už túto nedeľu. Sprejazdneniu bude predchádzať slávnostné otvorenie tunela, v sobotu si ho budú môcť ľudia prezrieť zvnútra, jednou z jeho rúr prejde na monoposte F1 pilot David Coulthard i sprievod korčuliarov.
ZMENA
Prejazd Coultharda tunelom Sitina od Lamača bude cca o 10:10 oproti plánovanému času 13:45, jeho trasa po slávnostnom prestrihnutí pásky povedie k mostu Lafranconi, prejde po ňom na petržalskú stranu Dunaja a po diaľničnom úseku na Einsteinovej ulici, po Prístavnom moste cez Gagarinovu ulicu späť po rovnakej trase. Po celý čas jazdy budú uzatvorené príjazdové cesty k približne 20-kilometrovému okruhu, po skončení monopost vystavia do 18:00 na severnej strane tunela.
Okrem hlavnej atrakcie pripravila NDS na sobotu program, v ktorom vystúpia hudobné skupiny, návštevníci sa budú môcť tunelom previezť tzv. vláčikom Prešporáčikom a pozrieť si simulovanú nehodu a zásah zdravotníkov, hasičov a policajtov. "Hlavným zámerom je k tunelu dostať čo najviac ľudí, aby sme ich oboznámili s pravidlami správania sa v tuneli a s bezpečnostnými opatreniami," uviedol generálny riaditeľ NDS Igor Choma. Ako dodal, chcú predísť tomu, aby ľudia v tuneli zbytočne nezastavovali, ako sa to stáva v tuneloch Branisko a Horelica. "Tu sa už napríklad stalo, že rodinky v tuneli zastali, aby sa naobedovali alebo si spravili hromadnú fotografiu," uviedol.
Verejnosť sa bude môcť k tunelu dostať v sobotu 23. júna od 9:30 autami z diaľnice D2 od Brna, zaparkovať bude možné na príjazdovej a výjazdovej vetve tunela v radoch za sebou. Parkovisko skončí medzi tretím a štvrtým portálom od tunela, kde sa budú vozidlá otáčať a vracať sa späť na Brno. Prichádzajúci autami zo smeru od Lafranconi budú môcť parkovať od odbočky na Karlovu Ves po estakádu k STV. Tam bude parkovisko končiť a vozidlá sa tu budú môcť otočiť a ísť späť na Lafranconi alebo k estakáde STV. Chodci budú mať prístup zo smeru od centra mesta popri protihlukovej stene pri estakáde STV.
10:00 - monopost F1
11:00 - simulácia nehody a zásahu
13:00 - slávnostný VIP ceremoniál
15:00 - inline Bratislava
18:00 - oficiálne ukončenie dňa
Čakajú vás moderované vstupy a dobrá hudba v podaní:
HEX, MANGO SALSEROS, ZDENKA PREDNÁ, BROUCI BAND, KOCHANSKI, ALAN MIKUŠEK, FOLKLÓRNE SÚBORY
*www.ndsas.sk
Tunel by mali sprejazdniť v nedeľu večer. Križovatku Patrónka, ktorou denne prejde 54-tisíc áut, by mal podľa riaditeľky sekcie dopravy bratislavského magistrátu Tatiany Kratochvílovej odľahčiť o 40 až 60 percent. Tunelom by malo denne prejsť približne 20-tisíc vozidiel. Riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave Ivan Lechner predpokladá, že tunel pomôže aj im, keďže na Patrónke už nebude musieť dopravu regulovať toľko policajtov a budú ich môcť presunúť na iné zaťažené úseky Bratislavy.
Tunel s dĺžkou 1,4 kilometra tvoria dve samostatné rúry, každá má dva jazdné pruhy. Vybavený je modernou technológiou, ktorá bude riadiť celý chod tunela: vetranie, osvetlenie, dopravu a pri kolíznych a nehodových situáciách aj jeho uzavretie. Riadenie bude automatické aj manuálne z centrálneho a podružných dispečingov. Okrem toho má tunel pre havarijné situácie výklenky SOS, požiarne vodovody a únikové chodby. Tunel Sitina bude súčasťou diaľnice D2 Bratislava, úsek Lamačská cesta - Staré grunty a vyplní posledný chýbajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Doteraz tento chýbajúci úsek diaľnice nahradzovala Lamačská cesta a Mlynská dolina, ktoré sú dopravne najvyťaženejšími komunikáciami mesta.
Prejazd Coultharda tunelom Sitina od Lamača bude cca o 10:10 oproti plánovanému času 13:45, jeho trasa po slávnostnom prestrihnutí pásky povedie k mostu Lafranconi, prejde po ňom na petržalskú stranu Dunaja a po diaľničnom úseku na Einsteinovej ulici, po Prístavnom moste cez Gagarinovu ulicu späť po rovnakej trase. Po celý čas jazdy budú uzatvorené príjazdové cesty k približne 20-kilometrovému okruhu, po skončení monopost vystavia do 18:00 na severnej strane tunela.
Okrem hlavnej atrakcie pripravila NDS na sobotu program, v ktorom vystúpia hudobné skupiny, návštevníci sa budú môcť tunelom previezť tzv. vláčikom Prešporáčikom a pozrieť si simulovanú nehodu a zásah zdravotníkov, hasičov a policajtov. "Hlavným zámerom je k tunelu dostať čo najviac ľudí, aby sme ich oboznámili s pravidlami správania sa v tuneli a s bezpečnostnými opatreniami," uviedol generálny riaditeľ NDS Igor Choma. Ako dodal, chcú predísť tomu, aby ľudia v tuneli zbytočne nezastavovali, ako sa to stáva v tuneloch Branisko a Horelica. "Tu sa už napríklad stalo, že rodinky v tuneli zastali, aby sa naobedovali alebo si spravili hromadnú fotografiu," uviedol.
Verejnosť sa bude môcť k tunelu dostať v sobotu 23. júna od 9:30 autami z diaľnice D2 od Brna, zaparkovať bude možné na príjazdovej a výjazdovej vetve tunela v radoch za sebou. Parkovisko skončí medzi tretím a štvrtým portálom od tunela, kde sa budú vozidlá otáčať a vracať sa späť na Brno. Prichádzajúci autami zo smeru od Lafranconi budú môcť parkovať od odbočky na Karlovu Ves po estakádu k STV. Tam bude parkovisko končiť a vozidlá sa tu budú môcť otočiť a ísť späť na Lafranconi alebo k estakáde STV. Chodci budú mať prístup zo smeru od centra mesta popri protihlukovej stene pri estakáde STV.
STRUČNÝ PROGRAM DŇA:*
09:00 - oficiálne otvorenie dňa10:00 - monopost F1
11:00 - simulácia nehody a zásahu
13:00 - slávnostný VIP ceremoniál
15:00 - inline Bratislava
18:00 - oficiálne ukončenie dňa
Čakajú vás moderované vstupy a dobrá hudba v podaní:
HEX, MANGO SALSEROS, ZDENKA PREDNÁ, BROUCI BAND, KOCHANSKI, ALAN MIKUŠEK, FOLKLÓRNE SÚBORY
*www.ndsas.sk
Tunel by mali sprejazdniť v nedeľu večer. Križovatku Patrónka, ktorou denne prejde 54-tisíc áut, by mal podľa riaditeľky sekcie dopravy bratislavského magistrátu Tatiany Kratochvílovej odľahčiť o 40 až 60 percent. Tunelom by malo denne prejsť približne 20-tisíc vozidiel. Riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave Ivan Lechner predpokladá, že tunel pomôže aj im, keďže na Patrónke už nebude musieť dopravu regulovať toľko policajtov a budú ich môcť presunúť na iné zaťažené úseky Bratislavy.
Tunel s dĺžkou 1,4 kilometra tvoria dve samostatné rúry, každá má dva jazdné pruhy. Vybavený je modernou technológiou, ktorá bude riadiť celý chod tunela: vetranie, osvetlenie, dopravu a pri kolíznych a nehodových situáciách aj jeho uzavretie. Riadenie bude automatické aj manuálne z centrálneho a podružných dispečingov. Okrem toho má tunel pre havarijné situácie výklenky SOS, požiarne vodovody a únikové chodby. Tunel Sitina bude súčasťou diaľnice D2 Bratislava, úsek Lamačská cesta - Staré grunty a vyplní posledný chýbajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Doteraz tento chýbajúci úsek diaľnice nahradzovala Lamačská cesta a Mlynská dolina, ktoré sú dopravne najvyťaženejšími komunikáciami mesta.