BRATISLAVA - Americký fenomén Black Friday sa za posledné roky rozšíril aj k nám. V minulosti vyhlásila OSN posledný piatok v novembri za celosvetový deň nenakupovania. Ľudia by tento piatok vôbec nemali chodiť do obchodov. Obchodníci preto zobrali situáciu do vlastných rúk a vyhlásili závratné zľavy, báli sa o svoje zisky. Na Slovensku ale o žiadnych výrazných zľavách nemôže byť reči. Prečítajte si reakcie nespokojných nakupujúcich.
"Pozrel som si katalóg Tesco, hoci mne Black Friday nič nehovoril. V reklame bol uvedený sušič na vlasy Philips za 3,99 eur, teda skoro zadarmo. Privstal som si a bežal som do veľkého Tesca na kruhovom objazde v Nitre. Všimol som si, že zavčasu ráno bolo takmer prázdne," rozpísal sa čitateľa Janko a pokračoval: "Fajn, myslel som si, kupujúci prídu neskôr. Na informáciach som sa hneď opýtal, kde sú sušiče uložené, pretože som chcel kúpiť šesť kusov, všetkým ženským členom mojej rodiny na Vianoce. Dostal som odpoveď, že fény neprišli a ani neprídu. Ale máte to uvedené v katalógu, namietal som. No vidíte, znela ďalšia odpoveď. Sklamaný som odišiel domov a viac im na ich reklamu nenaletím," skonštatoval sklamaný Janko.
Prečítajte si aj:
FOTO Black Friday po slovensky: Výrazné zľavy a prázdne obchody, VIDEO v USA sa išli pozabíjať
Čitateľka Katka sucho povedala, že podobné výpredaje ju vôbec nelákajú. Obávala sa prípadnej tlačenice v obchode a aj tak, podľa nej o žiadne výrazné zľavy nejde. Preto piatok prežila v kruhu rodiny. "Radšej som v piatok išla osláviť meniny pri pohári vínka, ako sa naháňať za zľavami," povedala.
Muži sa na vec pozerajú pragmatickejšie a aj ďalší čitateľ skonštatoval, že nejde o žiadne zľavy, ale len o obchodný ťah. "Áno, ten Čierny piatok prišiel aj k nám spoza veľkej mláky, ale na rozdiel od nich žiadne zľavy, len prepísane papiere - z 800 eur teraz zľava na 400 eur. Pritom to v skutočnosti aj stálo tých 400 eur. Zavádzanie ľudí," napísal svoj postreh čitateľ Miroslav.
"Ak v našich obchodoch nebude zľava napríklad 25 percent na všetko bez akýchkoľvek podmienok, tak Black Friday ani nemusia robiť! Bol som sa pozrieť u nás v obchodoch v Prievidzi a výsledok je, že v podstate ide o "zabitý" čas. Ďalej písať o tom, je zbytočné," napísal ďalší sklamanyý čitateľ Ján.
{{ poll.title }}
{{ poll.title }}
{{ poll.thanks }}
{{ poll.title }}
{{ profiles[profileEvalueated.index].name }}
Zhoda: {{ profileEvalueated.weightPercentage }}%
Ako nám povedala Natália, Black Friday chcela využiť na kúpu mixéra. Priznala, že našla nejaké v zľavách, no nakoniec žiadnu nevyužila. "Ten mixér, ktorý sa mi páčil a ktorý mal všetky mnou požadované funkcie, v zľave nebol. Tak som zaplatila ako v ktorýkoľvek iný deň."
Oproti slovenským obchodom, ktoré viac-menej zívali prázdnotou, v Amerike bola úplne iná situácia. Ľudia sa išli o zlacnený tovar na Black Friday doslova pobiť.
Top 10 brutálnych šialeností z Black Friday: Pozrite, ako ľudia kvôli nakupovaniu prišli o rozum