BRATISLAVA - Mnohým cestujúcim v bratislavskej MHD sa stalo, že im označovač zle označil lístok. Hoci za to nemohli, aj tak im revízor udelil pokutu. Áno, na prvý pohľad sa to môže zdať ako veľká nespravodlivosť, a preto, aby ste sa v budúcnosti podobnej nepríjemnosti vyhli, vám poradíme, ako treba v takýchto prípadoch postupovať.
Do redakcie nám prišlo viacero sťažností od ľudí, ktorí cestovali v mestskej hromadnej doprave v Bratislave a napriek tomu, že si označili cestovný lístok, boli pokutovaní. Bol totiž označený zle, a to kvôli chybnému softvéru v označovači. Revízori ich námietky neuznali a ľudia museli platiť.
Takejto situácii sa dá ale vyhnúť. Ak sa vám niekedy v budúcnosti stane, že vám označovač zle označí lístok, napriek tomu, že by prístroje už teraz mali byť podľa informácií hovorkyne DPB v poriadku, mali by ste postupovať takto: "V prípade, že označovač cestujúcemu neoznačí lístok správne, mal by ihneď kontaktovať vodiča a upozorniť ho na to. Ten zaznamená chybu vo svojom palubnom počítači a nahlási ju na dispečing. Ak sa situácia dá vyriešiť reštartom systému, vozidlo pokračuje ďalej v premávke, ak nie, je stiahnuté do vozovne a nahradené iným vozidlom," vysvetlila hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava, Adriana Volfová.
Ak dobre nefunguje označovač a v spoji práve vykonáva kontrolu revízor, treba oznámiť túto skutočnosť aj jemu. "Ten má povinnosť skontrolovať funkčnosť označovača opätovným označením kontrolného lístka a zistiť tak jeho funkčnosť," doplnila Volfová.
Bratislavčania zúria nad jednou vecou v MHD: Nie je to ich vina, no aj tak dostali pokutu
Malá rada na záver: Každý cestujúci má právo podať žiadosť o odpustenie pokuty, aj sťažnosť. Oddelenie prepravnej kontroly riadne žiadosti/sťažnosti prešetrí.