BRATISLAVA - Každý zákazník, aj ten potenciálny, by si želal, aby s ním spoločnosť, od ktorej si hodlá niečo kúpiť, komunikovala na úrovni. A to aj vtedy, ak nie je v problematike veľmi zbehlý a možno sa pýta na otázky, ktoré môžu byť pre skúsených odborníkov banálne. Očakáva sa preto istá trpezlivosť a ústretové jednanie. Rovnako je to aj v prípade, ak sa na firmu znesie kritika. Zástupcovia by mali zachovať dekórum a chladnú hlavu, najmä keď si ich reakcie môže prečítať celý národ. Ako podľa niektorých dokazuje nasledovný prípad, ešte sa máme v tomto smere čo učiť.
Hrdí Slováci sa pýšili krásou našej domoviny a potom prišla rana: Prekliate USA na FOTO
Aj keď by ste boli vo svojom odbore špička a s výsledkami vašej práce by boli klienti spokojní, alfou a omegou kvalitného podnikania bude vždy komunikácia. Prístup ku zákazníkovi, ochota a pomoc znamenajú pri získavaní nových objednávok veľmi veľa. Mnohé firmy na Slovensku sa tým riadia už dávno a aj preto sa o nich šíria dobré referencie, iné by mohli ešte čo to zlepšiť.
Zlým príkladom sa podľa užívateľov stala aj istá firma s autofóliami, ktorej komunikácia momentálne koluje na internete. Keď sa pod PR článkom na motoristickej stránke ozval nespokojný zákazník, ktorému okrem iného vadil nezáujem personálu a arogancia, údajne majiteľka spoločnosti Zuzana mu to v komentári poriadne osladila a iróniou rozhodne nešetrila.
Bez odozvy nezostal ani ďalší kritický komentár, v ktorom si užívateľ rypol, že keby mala firma dostatok zákazníkov, nepotrebuje si platiť promo článok. Tento názor sa dá síce ľahko vyvrátiť, ale radšej iným volením slov, než takto: "Presne tak. Sme pred krachom, dielňu máme neustále prázdnu a platíme si grafika, ktorý nám denodenne vyrába fotky nejakých áut, ktoré sú akože u nás. Žijeme len z predaja fólií a posledné peniaze sme investovali do tohoto článku. Preto veríme, že si niekto od nás kúpi fólie a zachráni nás pred krachom," opať si zaironizoval údajný zástupca firmy.
Nie práve uhľadený štýl konverzácie zanechal zlé dojmy aj v ďalšom užívateľovi, ktorý napísal Zuzane takýto odkaz a podľa počtu zdvihnutých palcov, sa páčil aj ostatným čitateľom diskusie.
Potom majiteľka zvolila trochu iný prístup a napísala: "Naša spoločnosť si zakladá na spokojnosti našich zákazníkov. Ak niekto dá taký komentár ako Trenčan, dostane od nás adekvátnu odpoveď. Za nás hovoria referencie, ktorých máme najviac a v referenciách sa o ničom takom za posledné dva roky od kedy sú, nepíše. A vieme dobre o tom, že máme velké množstvo spokojných zákazníkov, ale ešte väčší počet závistlivcov a ľudí, čo nedoprajú úspech poctivej firme..."
Pravdou je, že rovnako ako predstavitelia a zamestnanci firiem, ani konkurencia či zákazníci, nie sú vždy práve najmilší a dokážu niekedy svojim nepríjemným správaním pošramotiť nervy aj toho najväčšieho flegmatika. Na druhej strane firma musí s takýmito situáciami rátať a mala by si vedieť zachovať profesionálny prístup.
A to hoci aj na sociálnej sieti, kde má firma svoj profil. Aj tu sa nájdu prípady, kedy sa komunikácia dostáva na značne osobnú úroveň.