„V našom podniku platí prevádzkový poriadok,“ povedala čašníčka zo Slovak Pubu Milena Fečová (24).
BRATISLAVA - V pivárni Kelt na Obchodnej ulici odmietli obslúžiť zákazníkov pre nevhodné oblečenie. Nový Čas o nedávnom prípade už informoval. Podobnú skúsenosť však zažili viacerí návštevníci. A zrejme to bude pokračovať. Prevádzkovateľ podniku tvrdí, že majú na to právo. Právnik pokladá tento čin za diskrimináciu.
„V našich podnikoch neobslúžime ľudí, u ktorých hrozí príslušnosť k extrémistickým
skupinám,“ povedal zástupca vedenia podniku Alojz Hlina. Okrem pivárne
Kelt platia rovnaké „zákony“ aj v podnikoch Slovak Pub a Europa na Obchodnej ulici. Všetky patria rovnakému majiteľovi. Vedenie zariadení tvrdí, že v minulosti mali problémy s násilníckymi extrémistami, a preto sa rozhodli problém riešiť. Zároveň sa obhajujú, že prítomnosť problémových skupín
môže odstrašiť slušných zákazníkov. V podnikoch sú zakázané ťažké vojenské topánky, vybíjaný opasok alebo bombera. „Nie je to diskriminácia. Je to naše právo.
Chceme, aby sa naši zákazníci cítili bezpečne,“ dodal Hlina. Právnik si však myslí
opak. „Neobslúžiť zákazníka na základe oblečenia môžeme pokladať za diskrimináciu. Je to porušenie zákona o ochrane spotrebiteľa,“ povedal právnik Marek Benedik.
VZOR DISKRIMINÁCIE!?
Žijeme v Európskom roku rovnakých príležitostí pre všetkých. Jeho cieľom je zvýšenie povedomia občanov v otázkach práva na rovnaké zaobchádzanie a života bez diskriminácie. Počas celého roka majú byť vo všetkých krajinách aktivity, ktoré pomôžu odstrániť diskrimináciu na základe pohlaví, rasovej, etnickej, náboženskej, vekovej a sexuálnej orientácie. Proti diskriminačným snahám nestačí bojovať iba vyhláseniami. Treba na ne ukázať zdvihnutým varovným prstom! Ak v bratislavskom pube diskrimináciu podľa oblečenia nezrušia čo najskôr, zajtra možno do niektorej inej krčmy zakážu vstup homosexuálom alebo nebodaj plešatým. Pre Európu sa tak môžeme stať nechceným vzorom nerovných príležitostí.Čo hovoria prevádzkari:
Mária Evinicová (24), Irish pub: „V oblečení rozdiel nerobíme. Pokiaľ sa správajú slušne, sú u nás vždy vítaní.“ |
Richard Blahuta (25), Umelka: „Oblečenie predsa nerozhoduje o tom, či sa človek vie správať, alebo nie.“ |
Čo si myslia zákazníci:
Rasťo Jankovič (21), študent: „Mám kamarátov s extrémnym výzorom. Nestalo sa, že by nás z podniku vyhodili.“ |
Nera Kuželová (19), účtovníčka: „Som bývala zákazníčka Keltu. Čašníčka ma vyhodila štyrikrát. Už tam nevkročím.“ |