Pondelok23. december 2024, meniny má Nadežda, Naďa, zajtra Adam, Eva

Kúpili si luxusnú dovolenku v Turecku, nikdy na ňu nezabudnú: Čakal ich tam skutočný horor

Slováci sa tešili na luxus, namiesto toho boli z podmienok zhrození. Zobraziť galériu (12)
Slováci sa tešili na luxus, namiesto toho boli z podmienok zhrození. (Zdroj: http://palmbeach.euphoriahotels.com)

BRATISLAVA - Toto nečakali. Na luxus, ktorý si Slováci objednali v Turecku, do smrti nezabudnú. Päť hviezdičkový hotel sa zmenil v okamihu príchodu na veľké prekvapenie, pričom slovenská cestovka, cez ktorú si dovolenku objednali, im odpovedala iba aroganciou. Cestovka sa však bráni, žiadna arogancia ani hrôza neboli!

Vaše tipy

Do redakcie nám napísali nespokojní čitatelia, ktorí sa chystali prežiť dovolenku v luxusnom hoteli v Turecku. Namiesto toho sa dočkali hororu. V cestovnej kancelárii Azur Raizen si zakúpili dovolenku v Turecku do hotela Euphoria Palm Beach na 12 dní (11 nocí, od 18.07.2015 do 29.07.2015). Tento novootvorený 5 hviezdičkový rozsiahly krásny hotelový rezort je priamo na pláži s niekoľkými budovami v krásnom prostredí v rámci ktorého mali mať k dispozícii televízor, minibar, trezor, klimatizáciu a mnoho iných služieb zadarmo.

Hotel Euphoria
Zobraziť galériu (12)
Hotel Euphoria  (Zdroj: http://palmbeach.euphoriahotels.com)

Radosť z týchto pôžitkov im však prekazila realita. „Po príchode na letisko sme zažili prvý šok. Nedostali sme sa do hotela, ktorý sme si zaplatili. Strčili nás do náhradného hotela Hane Sun, ktorý ani nie je v oficiálnej ponuke CK. Delegátka nám arogantne povedala, že ona s tým nič neurobí a keď sa chceme vrátiť, tak jedine na vlastné náklady, ale že ten hotel je ešte lepší a krajší, lepšie služby a budeme ozaj spokojný a odišla,“ napísal nám náš čitateľ, ktorý si neželal byť menovaný.

Hotel Euphoria Palm Beach

O tom, že dovolenka nebola podľa ich predstáv, svedčí aj ďalší účastník zájazdu, ktorý nechcel byť menovaný. "Predovšetkým sme si plánovali dovolenku podľa vlastných predstáv. Destináciu sme si starostlivo a v predstihu volili s ohľadom na počet členov a vekové zloženie rodiny," napísal Topkám.

Namiesto luxusu hrôza

Okrem toho nám čitateľ popísal, čo všetko mali dostať. Išlo o stravovanie ultra all inclusive a to hlavnou reštauráciou, ďalšími 6-mi a la carte reštauráciami (otomanskou – anatolskou, talianskou, mexickou, grill, ázijskou a rybou), niekoľkými barmi, lobby barom, snack barom, barom pri bazéne, barom na pláži, nočným klubom a možnosťami využitia zadarmo wifi na recepcii, 3 bazénmi (slnečníky, ležadlá a matrace zadarmo), aquaparkom, 2 detskými bazénmi, krytým bazénom, obchodmi so suvenírmi a službami zadarmo, animačné programy, večerné programy, programy v amfiteátri, gymnastika, joga, aerobik, plážový volejbal, mini futbal, tenisové kurty, stolný tenis, šípky, turecké kúpele, sauna či fitness.

Cestovka ponúkala hotel ešte pred tromi dňami na Facebooku
Zobraziť galériu (12)
Cestovka ponúkala hotel ešte pred tromi dňami na Facebooku  (Zdroj: http://palmbeach.euphoriahotels.com)

Pohodlie, na ktoré čakali, tam však vôbec nenašli. „Druhý šok – obyčajný malý hotel, malý areál s polovičnými službami, všetko podstatne menšie, jeden malý bazén. Jedna reštaurácia a malá. Klimatizácia na izbe fungovala slabo. Hotel nedával osušky na pláž, ktoré sme si vôbec z domu nezobrali, na lehátkach na pláži neponúkali matrace, chýbali tenisové kurty, nefunkčné fitness. Sauna za poplatok, jednoducho všetko podstatne horšie.“

Dopĺňa ho druhý dovolenkár s tým, že náhradný hotel bol starý, vybavenie izieb v kontraste s objednaným hotelom. Navyše, druhý hotel nemal priamy prístup na pláž, "od pláže ho delí hlučná frekventovaná cestná komunikácia. Náhradný hotel je od letiska v Antályi vzdialený 132 km. Informáciu o lokalite, v ktorej sme sa nachádzali, sme si zisťovali dodatočne, s ťažkosťami, nakoľko bol na hoteli obmedzený, až nedostupný internet. CK nás zavádzala, o nedostupnosti hotela musela pred začatím zájazdu vedieť, neupovedomila nás o tom, malisme právo od zmluvy odstúpiť, a to aj po začatí zájazdu. Napriek tomu CK Azur Reizen nám nedostupný hotel nasvojej internetovej stránke naďalej ponúkala v ešte nižšej cene," dodal.

Zmena pobytu kvôli Ramadánu

Za zmenou hotela môžu byť aj oslavy Ramadánu, moslimského sviatku, ktorý tento rok končil 17. júla. "Po príchode na letisko delegátka zmenu ubytovania odôvodnila oslavou ukončenia Ramadánu, čo si protirečí s tvrdením, že zmena zájazdu nastala po jeho začatí (teda pred odletom z Košíc). Skutočnosť, že 18.07.2015 bol koniec  Ramadánu nič nemení na situácii súvisiacej s našim zájazdom, nakoľko nešloo nepredvídateľnú udalosť. Pohyblivosť začiatku a konca Ramadánu je vypočítaná na niekoľko rokov dopredu. Podľa zastupujúcej delegátky počas osláv ukončenia Ramadánu uprednostňujú v hoteloch tureckých klientov," pokračuje druhý čitateľ.

Hotel Euphoria
Zobraziť galériu (12)
Hotel Euphoria  (Zdroj: http://palmbeach.euphoriahotels.com)

Autobusom na pláž

V druhom hoteli ich čakali ďalšie nečakané prekvapenia. Na pláž mali mať pôvodne iba na skok, namiesto toho sa museli pri more voziť autobusom. „Doviezli nás do tohto hotela okolo 15.00 a do 19.00 sme boli hladní, pretože ten hotel mal iba all inclusive a večera bola až o siedmej a dovtedy nič. Po príchode na pláž nám delegátka povedala, že iba kúsok je na pláž. Po 30 metroch sme prišli akurát k plotu a pláž nikde. Na naše veľké prekvapenie sme zistili, že na pláž chodí autobus (cesta trvala asi 3-4 minúty), vzdialenosť  bola až 1 a pol kilometra. Neskutočné! Tu nás nechali trčať 4 dni od piatku do utorka. Potom nás presťahovali do hotela, ktorý sme si zaplatili.“

Ľudia sa sťažovali aj na Facebooku
Zobraziť galériu (12)
Ľudia sa sťažovali aj na Facebooku  (Zdroj: http://palmbeach.euphoriahotels.com)

Po zaregistrovaní na recepcii sme dostali kartičky od dvoch izieb a delegátka odišla pritom si vôbec neskontrolovala, či sme dostali správne izby. Ďalší šok bol, keď sme prišli na izby a namiesto troch postelí tam boli dve. Tak zase zavolať delegátku a znova riešiť. Pritom zmluvu som mal napísanú tak, aby sme mali dve izby po tri osoby vedľa seba a dostali sme izby vzdialené od seba asi sto metrov“.

Ďalší stratený deň

Po návrate z hotela ich čakali podľa vlastných slov ďalšie patálie.  „Z náhradného hotela sme odišli po 12-tej hodine a v našom hoteli sme sa konečne sme sa ubytovali až po 17-tej hodine – ďalší stratený deň. Nedostali sme žiadnu informáciu ako hotel funguje, kedy a v akých časoch sú reštaurácie otvorené,“ napísal s tým, že si všetko museli zisťovať sami.

Hotel Euphoria
Zobraziť galériu (12)
Hotel Euphoria  (Zdroj: topky)

"V náhradnom hoteli sme mali stráviť 24-48 hodín. Rezerváciu v ňom sme mali urobenú na 12 dní. Keby sme nekonali, pravdepodobne by sme tam pobudli do konca dovolenky. Pri každom kontakte delegátky sme dostávali prísľub o najbližšom možnom presťahovaní," potvrdzuje jeho slová druhý čitateľ, pričom v dôsledku riešenia až tretinu dovolenky boli v psychickom vypätí.

Hotel Euphoria
Zobraziť galériu (12)
Hotel Euphoria  (Zdroj: http://palmbeach.euphoriahotels.com)

O deň kratšia dovolenka

Zlosť dovolenkárov vyvrcholila tým, že podľa vlastných slov išli až o deň skôr. Ten deň, za ktorý si zaplatili stravu či poistenie. „A posledný šok – cestovali sme domov o 22 hodín skôr ako sme mali. Takže o jeden deň skrátená dovolenka, nevyužitý pobyt pri mori  so stravou a zbytočne zaplatené poistenie. CK ide jednoznačne o peniaze a nie o spokojnosť klientov. Zájazd sme si kúpili v jeden deň doobeda a na druhý deň ráno sme leteli. CK už v čase našej platby určite vedela, že nás v hoteli, ktorý sme si zaplatili, nemôže ubytovať, pretože tam nemali pre nás pripravené izby. Aj napriek tomu nám zájazd predali a o zmene nás vopred neinformovali, pretože vedeli, že by sme si zájazd nekúpili.“

Aj druhý čitateľ cíti podobnú krivdu, keďže z Turecka leteli oveľa hodín skor ako mali. "Podľa pokynov na cestu, ktoré sme od Azur Reizen pred nástupom na zájazd obdržali bol plánovaný odlet z Antálye  29.07.2015 o 15:40 hod. Skutočný odlet nastal 29.07.2015 o 5:30 hod. Posunutím odletu sme stratili hodiny, ktoré smemohli stráviť oddychom v letovisku, čím sa nám dovolenka skrátila o jeden deň," dodal čitateľ.

Hotel Euphoria
Zobraziť galériu (12)
Hotel Euphoria  (Zdroj: http://palmbeach.euphoriahotels.com)

Toto sme ešte nezažili

„Boli sme už mnohokrát na dovolenke pri mori, ale toto sme ešte nezažili. Absolútne pokazená dovolenka. Len stres, hnev, nespokojnosť a arogancia, čo nám cestovka pripravila,“ a dodal, že v núdzi im pomohlo naše zastupiteľstvo v Ankare. Na to sa obrátili preto, lebo cestovka im vraj nedvíhala telefón a neodpovedali ani na sms či skype. „Dokonca samotná delegátka nám povedala, že CK ani jej telefón nedvíhala, iba raz sa jej to podarilo dovolať do Bratislavy a povedali jej, že vraj to má ututlať všetko. Tak toto všetko je jedna veľká nehoráznosť,“ dodal.

Dovolenkári sa sťažovali aj prístup CK. „Prístup CK ako aj delegátky na mieste som ešte nezažil. Taká arogancia, nadradenosť, neochota, samé klamstvo a podvod. Laksný prístup, nechuť pomôcť či riešiť. Žiadna reakcia cestovnej kancelárie,“ dodal nahnevaný čitateľ, ktorému to pripomínalo doslova lúpež.

Hotel Hane Sun
Zobraziť galériu (12)
Hotel Hane Sun  (Zdroj: topky)

Práve preto sa rozhodli, že túto pokazenú dovolenku nenechajú len tak a od Azur Reizenu žiadajú náhradu. „Budem žiadať vrátiť alikvótnu časť z ceny za celý zájazd, zaplatiť náklady na telefón a budem žiadať o zaplatenie nemajetkovej ujmy, pretože takú psychickú ujmu a stres som nezažil ešte nikde,“ zakončil nemenovaný dovolenkár.

Cestovka sa bráni, nie je možné každému vyhovieť

Cestovná kancelária Azur Reizen o tejto sťažnosti vie. „O danej situácií vieme,“ odvetili nám s tým, že takéto situácie môžu nastať. CK Azur Reizen je „oprávnená uskutočniť operatívne zmeny služieb, ktoré sú nevyhnutné a ktoré CK nespôsobila, ale boli zapríčinené z dôvodu vyššej moci, zmeny u zahraničných partnerov, dopravcov, pri preknihovaní hotela atď,“ bráni sa cestovka.

Autobus, ktorý ich mal voziť pri more
Zobraziť galériu (12)
Autobus, ktorý ich mal voziť pri more  (Zdroj: topky)

Dostali ešte kvalitnejšie a drahšie služby

„Zmenu hotela sme urgentne riešili s našim zahraničným partnerom v Turecku. V danej chvíli sme klientom vedeli jedine poskytnúť náhradné ubytovanie v hoteli rovnakej kategórie. Hotel Hane Sun nielen že má z nášho pohľadu kvalitnejšie služby, ale je aj podstatne drahší v porovnaní s pôvodným hotelom Euphoria Palm Beach,“ povedali nám z cestovnej kancelárie Azur Reizen.

V prípade, že by sa menilo ubytovanie, CK  Azur Reizen má zabezpečiť rovnaké alebo lepšie kvalitné ubytovanie. Ak by aj nebolo možné dostupné rovnaké alebo lepšie bývanie, CK by mala rozdiel ceny medzi poskytnutými a objednanými službami vrátiť objednávateľovi.

Žiadne arogantné správanie

Zástupca CK v Turecku bola s dovolenkármi v pravidelnom kontakte a snažila sa vybaviť náhradné ubytovanie. Čo sa týka arogancie z našej strany, k spomínanému správaniu nedošlo. S klientmi bola v kontakte nielen naša delegátka, ale aj pracovníci našej CK na Slovensku ako aj cestovná agentúra, ktorá klientom spomínaný zájazd predávala. Žiaľ, klienti, môžu v situáciách, kedy nie je vyhovené ich požiadavkám, považovať akékoľvek správanie za arogantné, nevyhovujúce a pre ich stranu neprijateľné,“ vyvracia cestovka obvinenia dovolenkárov.

Klientom poskytli aj náhradu v podobe výletu s čím dokonca súhlasili. „Klienti boli presunutí do hotela Euphoria Palm Beach 21.7., pričom Family room dostali 22.7. Vzhľadom na situáciu sme klientom ponúkli kompenzáciu vo forme fakultatívneho výletu, s čim daný klient súhlasil a potvrdil to aj svojím podpisom Čestného prehlásenia o poskytnutí kompenzácie,“ dodala a uzavrela, že klienti tohto zájazdu nebudú odškodnení, pretože nemajú na to nárok.

Zažili ste podobný zážitok alebo iný nepríjemný incident na dovolenke? Neváhajte a dajte nám vedieť na tipy@topky.sk.

Viac o téme: TureckoCestovkaAzur Reizen
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu