BRATISLAVA - Súkromná spoločnosť RegioJet plánuje prevádzkovať žlté vlaky IC na trati z Bratislavy do Košíc a späť aj v budúcom roku. Ako vo štvrtok informovala, požiadala už o pridelenie kapacít na osobnú železničnú prepravu na uvedenej trase na rok 2016.
"RegioJet svoje investície plánuje z dlhodobého hľadiska a aj na Slovensku má záujem svojim cestujúcim dlhodobo ponúkať kvalitný servis a o triedu lepšie služby," uviedol hovorca spoločnosti Tomáš Bořuta.
RegioJet zároveň informoval, že prípadné rušenie svojich IC vlakov, ktoré medzi Bratislavou a Košicami jazdia od 14. decembra 2014, je iba krajným riešením. Môže sa tak podľa prepravcu stať pre nezodpovednú politiku štátu v tejto oblasti. "Stopercentné zľavy pre sociálne skupiny, ktoré kompenzuje vláda iba štátnemu prepravcovi v rýchlikoch, absolútne rozbili trhové prostredie, na čo v konečnom dôsledku môže najviac doplatiť cestujúca verejnosť," informoval Bořuta. "Takéto konanie zo strany vlády môže mať za následok, že zo slovenských železníc zmizne kvalitný servis a nadštandardné služby, ktoré spoločnosť RegioJet na Slovensko priniesla," uzavrel.
Štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) od 15. apríla, ako už avizovala, znížila počet svojich IC vlakov z Bratislavy do Košíc a späť z troch na dva páry v pracovných dňoch. Týždenne tak bude prevádzkovať 25 namiesto 41 expresných vlakových spojov jazdiacich bez podpory štátu. Generálny riaditeľ ZSSK Pavol Gábor toto rozhodnutie v marci zdôvodnil tým, že odmietajú nezmyselnú cenovú vojnu, ktorú na uvedenej trase podľa neho rozpútal súkromný dopravca RegioJet. ZSSK zredukovala aj počet IC vlakov cez víkend, pričom v sobotu nebude jazdiť žiadny. Víkendový IC Šarišan z Bratislavy do Prešova a Humenného zostal zachovaný. Štátne IC vlaky by po obmedzení mali najazdiť za týždeň 11,3 tisíca vlakových kilometrov namiesto 18,4 tisíca kilometrov.
RegioJet odmietol obvinenie zo začatia cenovej vojny, následkom čoho musel štátny prepravca redukovať počet svojich IC vlakov z Bratislavy do Košíc. Súkromný prepravca uviedol, že všetky zľavy a zvýhodnené cestovné ponúka cestujúcim najmä preto, aby cenovo dokázal konkurovať ZSSK. Štátna spoločnosť podľa RegioJetu navyše uplatňovala v IC vlakoch podnákladové ceny, ktoré s bezplatnou prepravou v rýchlikoch poškodzujú akéhokoľvek prichádzajúceho konkurenta.