BRATISLAVA - Rakúska letecká spoločnosť Niki, dcéra nemeckého prepravcu Air Berlin, začne od 1. apríla 2015 pravidelne lietať z Bratislavy do Viedne, Bruselu a do Palmy de Mallorca. Ako vo štvrtok informoval generálny riaditeľ Niki Christian Lesjak, pre otvorenie liniek z Bratislavy sa rozhodli pre výhodnejšie miestne letiskové podmienky ako vo Viedni, ako aj z toho dôvodu, že v tomto roku prepravili z Viedne už okolo 150 tis. pasažierov zo Slovenska.
Na trase z Bratislavy do Bruselu bude Niki prevádzkovať 11 spiatočných letov týždenne, z toho dva denne v pondelok až piatok a jeden v nedeľu. Krátke spojenie do Viedne bude fungovať denne a do Palmy de Mallorca trikrát týždenne v utorok, vo štvrtok a v sobotu. Na linke do Bruselu bude Niki používať najprv lietadlo Embraer 190 a od júna Airbus A 320, do Palmy de Mallorca Airbus A 321.
"Bratislava sa stane súčasťou globálnej siete leteckých dopravcov. Bude to znamenať významnú kvalitatívnu zmenu," tvrdí Lesjak. V posledných rokoch sa podľa neho začína prejavovať väčší záujem o Bratislavu aj medzi turistami. Niki chce z Bratislavy prepraviť čo najviac pasažierov, v roku 2015 má na letoch plánovaných 250 tis. miest a ďalší rok 350 tis. miest. "Niki by sa mal stať národným dopravcom pre Slovensko," očakáva Lesjak.
Generálny riaditeľ Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. Ivan Trhlík ocenil, že sa podarilo uzatvoriť partnerstvo s Niki za taký krátky čas. "Túto spoluprácu považujem za úplne zásadnú pre ďalší rozvoj Letiska Bratislava v najbližšej budúcnosti. A to nielen preto, že otvárame priame letecké spojenia z Bratislavy, ale najmä preto, že prostredníctvom aliancie One World a siete Etihad Airways sa bratislavské letisko dostane do globálnych distribučných systémov a prakticky každý cestujúci kdekoľvek na svete bude mať možnosť si kúpiť letenku z a do Bratislavy," povedal Trhlík s tým, že to doteraz nebolo možné. Letisko Bratislava sa tak podľa neho dostáva na mapu leteckého sveta.
"Z hľadiska lokálnej dopravy má toto konkrétne spojenie len veľmi obmedzený rozmer," povedal Lesjak k perspektíve linky z Bratislavy do Viedne. Pre cestujúcich zo Slovenska bude toto spojenie znamenať najmä prístup do siete letov Niki s napojením v podstate na všetky dovolenkové destinácie v Stredomorí. Na prestup vo Viedni bude potrebná necelá hodina. "Letecké spojenie medzi Bratislavou a Viedňou je najkratšie spojenie medzi dvoma krajinami na svete. Je to svetový unikát a my sme veľmi radi," uviedol Trhlík.
Letecká spoločnosť Niki je druhou najväčšou aerolinkou na letisku vo Viedni. Ročne prepraví zhruba 5 mil. pasažierov a po začlenení do aliancie One World poskytuje pasažierom prístup do celosvetovej siete od marca 2012. Zakladateľ spoločnosti Niki Lauda v minulosti viackrát pohrozil, že pre daň z leteniek, ktorú zaviedlo Rakúsko v roku 2011, presunie lety na Slovensko. Lauda neskôr spoločnosť predal nemeckému konkurentovi Air Berlin.
Air Berlin je jednou z vedúcich leteckých spoločností v Európe a druhým najväčším nemeckým leteckým prepravcom. V minulom roku prepravila vyše 31,5 mil. cestujúcich. Vďaka strategickému partnerstvu s Etihad Airways, ktorá vlastní 29,21 % jej akcií, a členstvu v aliancii One World disponuje globálnou sieťou leteckých liniek.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a. s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,43 mil. eur. História letiska siaha do roku 1946. Spoločnosť je v úplnom vlastníctve štátu, pričom Fond národného majetku SR spravuje 50,30 % akcií a Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR 49,70 %