BRATISLAVA – Na nekalé obchodné praktiky izraelských spoločností CELLON LtD. a M. E. Media Market LtD. upozornila na svojej webovej stránke Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). V reklame aj na samotnej stránke tieto spoločnosti dávajú ľuďom možnosť zapojiť sa do spotrebiteľského prieskumu a po zodpovedaní jednoduchých otázok môžu vyhrať 850 eur.
Po zodpovedaní otázok môžu vstúpiť do súťaže a požiadaní sú o zadanie telefónneho čísla. Na záver majú potvrdiť proces zaslaním sms so slovom BSMART na číslo 7604, a to do 90 sekúnd, inak stratia príležitosť sa do prieskumu/súťaže zapojiť.
"Podstata klamlivého konania spočíva v tom, že podľa obchodných podmienok zverejnených na spodnej strane prieskumu sa spotrebiteľ zaslaním sms s textom BSMART na číslo 7604 prihlasuje do vedomostnej súťaže s cenou 6,40 eura týždenne, a to na dobu neurčitú," upozornila SOI. Týmto konaním je podľa SOI klamlivo nalákaný do spoplatnenej vedomostnej služby, pod zámienkou spotrebiteľského prieskumu s možnosťou výhry. Na potvrdenie celého procesu má iba 90 sekúnd, čím sa dostáva do časovej tiesne pre možnosť zúčastniť sa prieskumu a súťaže. "Za túto dobu nemá možnosť prečítať si zmluvné podmienky, ktoré navyše nekorešpondujú s podstatou prieskumu," varuje SOI, ktorá na základe doterajších šetrení zistila, že platobnú SMS bránu a telefonickú podporu vedomostnej súťaži zabezpečuje slovenský podnikateľský subjekt, ktorý však nenesie za nekalé konanie izraelských spoločností na našom území zodpovednosť.
"Vzhľadom na skutočnosť, že uvedenú činnosť vykonávajú podnikateľské subjekty z územia mimo Európskej únie, SOI nemá sankčnú právomoc voči týmto praktikám efektívne zakročiť a považuje za dôležité upozorniť spotrebiteľov na tieto praktiky," dodáva SOI.