BRATISLAVA – Rekonštrukciu Starého mosta v Bratislave bude tento týždeň sprevádzať aj geologický prieskum. Uskutočniť by sa mal na mieste budúceho mostného piliera. Aby sa totiž splnila požiadavka Európskej komisie na rozšírenie plavebného gabaritu, dva piliere treba odstrániť a nahradiť jedným novým.
Okrem geologického prieskumu sa tento týždeň na bratislavskej strane uskutočnia výkopové práce kanalizačnej stoky. "Na petržalskej strane sa pristúpi k realizácii geodosky. Na Starom moste sa bude pokračovať v demontáži druhého a tretieho poľa," informovala vedúca referátu mediálnej komunikácie mesta Daniela Rodinová. Konštrukciu na štvrtom poli budú podľa jej slov ďalej zosilňovať.
Rekonštrukcia Starého mosta, ktorá odštartovala začiatkom decembra minulého roka, je dnes v miernom sklze. Už do konca februára mala byť totiž dole jeho konštrukcia. Pôvodný Starý most by mal tak po novom zmiznúť na prelome marca a apríla. Konštrukcia sa podľa generálneho riaditeľa Eurovia SK Róberta Šinályho ukázala ďaleko viac poškodená a skorodovaná, ako sa pôvodne predpokladalo.
"Jednotlivé prvky musia byť teda dočasne spevňované ďalšími prídavnými oceľovými prvkami, aby sme sa priklonili na stranu bezpečnosti a nič sa nestalo," vysvetľoval sklz.
Nový Starý most bude klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších.
Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá. V ankete už Bratislavčania pre novú konštrukciu mosta vybrali zeleno-sivú farbu, konečné slovo budú mať mestskí poslanci.