BRATISLAVA - Práce na rekonštrukcii Starého mosta v Bratislave pokračujú, v súčasnosti je odstránených približne 18 percent nosnej konštrukcie. Ak vydrží priaznivé počasie, most by mohli rozobrať do dvoch týždňov. Informoval o tom hovorca mesta Bratislavy Stanislav Ščepán.
Starý most začal zhotoviteľ stavby, konzorcium Združenie MHD - STARÝ MOST na čele so spoločnosťou Eurovia SK, rekonštruovať koncom minulého roka. Robotníci sa stretli aj s komplikáciami, zosilniť museli oceľové časti mosta, ktoré boli skorodované a mohli sa pri demontáži rozlomiť.
Ako informoval Ščepán, počas najbližších dní však už bude zhotoviteľ demontovať aj oceľovú konštrukciu nad riekou Dunaj. "Dokončujú sa úpravy na súlodí, ktoré bude slúžiť ako dočasná montážna podpora a pod most by malo vyplávať 13. februára," priblížil Ščepán. Jednotlivé časti mosta sa potom odvezú po Dunaji súlodím do zimného prístavu.
Okrem demontáže Starého mosta pokračujú práce aj na Štúrovej ulici v Starom Meste či na petržalskej strane Dunaja. Na Štúrovej už pracovníci zložili trolejové vedenie, pokračujú v búraní podkladových vrstiev vozovky, demontáži koľajníc i v odstraňovaní spevnených plôch.
Ako pripomenul Ščepán, ide o prípravné práce k rekonštrukcii kanalizácie a sietí pod cestou. Na petržalskej strane odkopávali násyp pri Artmedii a pripravujú pilotážne plošiny i prístupové cesty na stavenisko. Postup prác mesto zverejňuje pravidelne na svojej internetovej stránke www.bratislava.sk.
Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most zrekonštruuje Združenie MHD - STARÝ MOST, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní, a je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Most pre verejnosť uzavreli 2. decembra 2013 a začali skladať starú konštrukciu.
Novú konštrukciu plánuje konzorcium stavať na jar na petržalskom brehu Dunaja a odtiaľ ho potom budú vysúvať ponad koryto Dunaja. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015.