BRATISLAVA - Napriek neoprávnenej jazde áut na bratislavských hrádzach smerom do Hamuliakova a Čunova neplánujú na týchto komunikáciách osadiť závory.
Podľa poradcu primátora Bratislavy Michala Feika nejde o cyklistickú trasu, ale o účelovú komunikáciu Slovenského vodohospodárskeho podniku a mesto preto nemá kompetenciu závory osadiť. Ako uviedol hovorca Slovenského vodohospodárskeho podniku (SVP) Ľuboš Krno, o osádzaní ďalších závor neuvažujú z viacerých dôvodov.
Ako sa vyjadril Feik, magistrát má uzatvorenú zmluvu s vodohospodárskym podnikom, ktorá umožňuje cyklistom a korčuliarom pohyb po hrádzi. "Nie je však v kompetencii mesta, aby upravovalo hrádzu a osadilo na ňu stĺpiky alebo závory. Všetky tieto kompetencie má Slovenský vodohospodársky podnik," uviedol Feik.
Podľa Krna sú dopravné značky so zákazom vjazdu motorových vozidiel pri každom vjazde a tiež pri každom vjazde existujú závory. "O osádzaní ďalších závor neuvažujeme, keďže tvoria prekážku pri jazde vozidiel vykonávajúcich údržbu, sú náročné na prevádzku a údržbu, sú zdrojom častých kolízií cyklistov a v konečnom dôsledku je ich existencia vynútená len nerešpektovaním zákona o pohybe vozidiel po účelových komunikáciách vodných stavieb," uviedol Krno.
Ako ďalej informoval hovorca SVP, právo kontrolovať oprávnenie jazdy po hrádzi majú zamestnanci SVP, ktorí sú členmi vodnej stráže, bezpečnostná služba a štátna polícia, ktorá ako jediná môže udeliť sankcie. Podľa Krna existuje so štátnou políciou dohoda o kontrolnej činnosti.
Bratislavská policajná hovorkyňa Karina Považanová povedala, že polícia v rámci bežného výkonu služby situáciu v okolí hrádzí monitoruje. Štatistiky o počte vodičov, ktorí sa neoprávnene pohybovali po hrádzi či výške vyzbieraných pokút za porušenie zákazu vjazdu na hrádzu však neevidujú.
Na záver Krno uviedol, že na hrádzi sa môžu pohybovať len dopravné prostriedky niektorých organizácií a inštitúcií. Medzi nimi vozidlá Slovenského vodohospodárskeho podniku a Vodohospodárskej výstavby Bratislava, organizácií a inštitúcií zabezpečujúcich technicko-bezpečnostný dohľad, dodávateľských firiem vykonávajúcich práce na objektoch vodného diela a vozidlá Štátnej plavebnej správy, policajného zboru, zdravotnej služby a záchrannej služby pri výkone práce. Ostatné vozidlá musia mať povolenia, ktoré bývajú spravidla časovo vymedzené.