BRATISLAVA - Svetovo známa značka amerických sladených nápojov po dlhých rokoch prišla o svoje prvenstvo. Coca-Cola už nie je najcennejšou značkou sveta. V aktuálnom prieskume ziískala rovno tretie miesto. Zdá sa, že viac ako sladidlá a bublinky zabrali informačné technológie.
Prvé aj druhé miesto, skokan roka i pád roka. Všetky tieto prémie patria globálnym firmám, ktoré sa zaoberajú informačnými technológiami, alebo komunikáciou. Coca-Colu z prvej priečky najhodnotnejších značiek sveta vytlačili dvaja rivali zo sveta počítačov. Prvé miesto získal Apple. Hodnota tejto značky narástla za posledný rok o 28% a má hodnotu 98,32 miliardy dolárov. Na striebornej priečke sa umiestnila značka Google, ktorá rástla o 34% a dosiahla hodnotu 93,3 miliardy dolárov. Až na treťom mieste je Coca-Cola s hodnotou 79,21 miliardy dolárov. Hoci Coca-Cola rástla o dve percentá, na Apple a Google to tentoraz nestačilo.
Svet počítačov pritom ovládol aj ďalšie priečky rebríčka, pretože štvrté miesto chytila zavedená značka IBM a piate Microsoft. Za ním sa umiestnil americký priemyselno-technologický gigant General Electric, nasledovaný reštauračnou sieťou McDonalds.
Zaujímavý výsledok uhrala značka Facebook, ktorá síce skončila na 52. mieste, ale s rastom o 43% dosiahla titul skokan roka. Naopak, o pád roka sa pričinila fínska Nokia, ktorá po medziročnom poklese o 65% získala 57. miesto.
Najhodnotnejšie značky sveta
podľa prieskumu spoločnosti Interbrand
1. Apple, informačné technológie, USA
2. Google, informačné technológie, USA
3. Coca-Cola, nealko nápoje, USA
4. IBM, informačné technológie, USA
5. Microsoft, informačné technológie, USA
6. General Electric, konglomerát (energetika, technológie, priemysel), USA
7. McDonalds, reštaurácie, USA
8. Samsung, konglomerát (komunikácia, elektronika, IT...), Južná Kórea
9. Intel, informačné technológie, USA
10. Toyota, automobily, Japonsko