BRATISLAVA - Počet internetových užívateľov, navštevujúcich webové stránky zapojené do výskumu AIMmonitor z mobilných zariadení, v apríli presiahol 700 tisíc, od januára sa tak populácia mobilných užívateľov zvýšila o 100 tisíc.
Slovenskí užívatelia najčastejšie navštevujú z mobilov a tabletov zoznamovacie a spravodajské servery a kontrolujú svoje emailové schránky. Počet slovenských internetových užívateľov navštevujúcich z klasických PC weby merané vo výskume AIMmonitor prekročil pred niekoľkými mesiacmi hranicu troch miliónov a stále rastie. Vyplýva to z výsledkov výskumu, ktoré zverejnila poradenská spoločnosť Gemius.
V posledných mesiacoch výrazne rástla návštevnosť webov z mobilných zariadení. V apríli dosiahol počet mobilných zobrazení stránok webov zahrnutých do výskumu, vykonaných užívateľmi zo Slovenska a zo zahraničia takmer 380 miliónov. Najviac užívateľov navštevuje z mobilov a tabletov spravodajské portály, zoznamovacie servery a chaty. Ľudia prostredníctvom mobilných zariadení tiež často kontrolujú svoje emailové schránky. Pomerne vysokú návštevnosť, teda viac ako 370 tis. reálnych užívateľov, zaznamenali v apríli takisto weby ponúkajúce služby, mapy či cestovné poriadky. Populárne sú tiež portály pre ženy a mamičky.
Podľa výsledkov výskumu AIMmonitor je najpoužívanejším operačným systémom na Slovensku Windows 7, z ktorého pochádza takmer polovica všetkých návštev webových stránok. V prípade mobilných zariadení drží prvé miesto značka Samsung, ktorá generuje takmer tretinu všetkých mobilných zobrazení stránok na weboch zapojených do výskumu. V rebríčku prehliadačov jednoznačne vedie Google Chrome 26 s podielom takmer 31 %.
AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. Tento projekt bol oficiálne spustený v januári 2007. Zadávateľom tohto projektu je AIM a realizátorom projektu je spoločnosť Mediaresearch, a. s. v spolupráci so spoločnosťou Gemius S.A. AIMmonitor poskytuje dáta o návštevnosti a sociodemografické dáta.