BRATISLAVA - Si zarobil! Tatra Banka rozbehla novú vzdelávaciu kampaň pre mladých, ktorej tvárou sa na podiv viacerých stal kontroverzný spevák z Piešťan Patrik "Rytmus" Vrbovský. Banka na novú formu vzdelávania mládež láka na vlastnom online webe, Facebooku, Youtube, ale aj plagátmi na pobočkách. Rytmusova tvár však ako zo sociálnej siete, tak z niektorých pobočiek zrazu zmizla. Správu priniesol denník SME.
Tatra Banka sa v novej kampani zamerala na ľudí do 26 rokov, ktorých chce im blízkou formou naučiť ako spravovať svoj účet a financie. Možno práve preto na miesto ťahúňa celej akcie vybrala medzi mladými obľúbeného, ale aj nenávideného kontroverzného speváka Rytmusa. Jeho tvár sa tak objavila ako na facebookovskej stránke Tatra Banky, tak aj na plagátoch rozvešaných po pobočkách.
Tie však banka začala nečakane sťahovať. Jedna z pracovníčok sa nechala počuť, že dôvodom bola kontroverznosť hlavnej postavy kampane. Tatra Banka to však popiera. "Pobočky dostali inštrukciu plagáty nahradiť, asi však došlo k nesprávnej interpretácii dôvodu," povedala hovorkyňa Tatra banky Marína Smolková. Banka totiž súbežne spustila druhú kampaň, a tak plagáty s Rytmusom na niektorých pobočkách nahradila novými.
Online kampaň, ktorá je naplánovaná na šesť týždňov, naďalej prebieha. Banka na webe Rytmusovej finančnej akadémie každý týždeň zverejňuje novú skupinu otázok, za ktorých správne zodpovedanie mladého klienta odmeňuje jedným eurom. Kampaň tiež prepojili na Facebook, kde si vyžiadala hneď niekoľko negatívnych reakcií.
Niektorí sa vyhrážajú odchodom z banky, iní si myslia, že Rytmus nemá s profesionalitou banky nič spoločné. Objavil sa však aj názor, že "nápad je fajn a prispôsobený vekovej kategórii a aspoň neotravuje na každom rohu ako šialené reklamy iných bánk". Odkaz na kampaň však tak ako plagáty dnes ráno z Facebooku zmizol. Banka to vysvetľuje tým, že takýto postup použili aj pri iných kampaniach a nie je to nič netradičné.
Podľa Tatra Banky by bolo finančné vzdelávanie bez Rytmusa nezaujímavé a mladí by nemali žiadnu motiváciu spraviť si len bežný test, aký poznajú zo školy. „Tatra banka si dala záležať, aby napriek netradičnosti test neporušoval etické pravidlá, ako aj naše firemné hodnoty,“ uvádza banka.
{{ poll.title }}
{{ poll.title }}
{{ poll.thanks }}
{{ poll.title }}
{{ profiles[profileEvalueated.index].name }}
Zhoda: {{ profileEvalueated.weightPercentage }}%