ATÉNY - Grécka reklama na elektronické letenky spoločnosti Airfasttickets musela byť stiahnutá z miestnej televízie po tom, čo sa jej podarilo zároveň uraziť vodičov nákladiakov i homosexuálnu komunitu. Informoval o tom v sobotu grécky denník Ta Nea.
V reklame, ktorá sa vysielala minulý mesiac, mladý stopár zastaví ťahač v nádeji, že sa zvezie do Turína. Akonáhle sa za ním zabuchnú dvere, prepne vodič páčku a v zadnej časti kabíny sa objaví neónovým svetlom nasvietený ružový diván s plyšovými medvedíkmi a vankúšikmi, zatiaľ čo šofér stopárovi pošle zvodný vzdušný bozk. "Chcete cestovať lacno a draho za to zaplatiť?" končí reklama.
"Brutálne a bez vyprovokovania ste zosmiešnili gréckych vodičov nákladných automobilov," uviedol zväz vodičov v sťažnosti podanej proti spoločnosti Airfasttickets. "Vyrobili ste urážku, ktorá v mysliach divákov zostane oveľa dlhšie, než meno alebo internetová stránka spoločnosti," dodal.
Sťažnosť však podal aj grécky zväz zastupujúci homosexuálov, podľa ktorých reklama homosexuálnych mužov "škatuľkuje". "Gayovia sú tu zobrazení ako prefíkaní, sexom posadnutí ľudia snažiaci sa zviesť nevinných mladíkov," uviedol zväz OLKE.
Spoločnosť Airfasttickets medzitým vytvorila novú verziu reklamy, v ktorej vodič miesto ružového hniezdočka má v kabíne lebky, sviečky - a chce ísť okľukou cez Karpaty. Ani s tou ale nie sú vodiči nákladiakov spokojní. "Tá nová reklama nás predstavuje ako nekrofilov. Aj proti nej podáme sťažnosť," povedal predseda zväzu vodičov Apostolos Kenanidis denníku Ta Nea.