BRATISLAVA - Ženy a muži vyhľadávajú v internetových obchodoch odlišné produktové kategórie.
"Kým u žien vedie oblečenie, knihy, kozmetika, detský tovar a dovolenky, muži preferujú mobilné telefóny, oblečenie, auto-moto doplnky, televízory a bielu techniku,“ uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský. Ukázal to online prieskum agentúry NMS Market Research a nezávislého portálu Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské internetové obchody, ich tovary a ceny. Na prieskume sa zúčastnilo 2 500 respondentov používajúcich internet.
Slováci a Slovenky nakupujúci na internete celkovo najčastejšie vkladajú do svojich online nákupných košíkov oblečenie, mobilné telefóny a knihy. Za nimi nasleduje biela technika a kozmetika s parfumami. Skúsenosti s nákupom oblečenia, obuvi a doplnkov malo vlani približne 39 percent ľudí nakupujúcich v e-shopoch, mobilné telefóny si minulý rok objednalo z internetového obchodu 28 percent a knihy 26 percent opýtaných spotrebiteľov.
"Zaujímavosťou sú napríklad lístky do kina a do divadla, ktoré nakupuje cez internet 16 percent opýtaných. Skúsenosti s nákupom potravín majú tri percentá respondentov,“ doplnil projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth. Hlavným motívom nákupu cez internet sú pre Slovákov nižšie ceny produktov v porovnaní s kamennými obchodmi. Nasleduje širšia ponuka kvalitnejších, v kamenných predajniach často nedostupných tovarov, úspora času a za ňou pohodlie nákupu. Informácie poskytla Diana Mareková Theizlová zo spoločnosti Fusion.