BRATISLAVA – Obyvatelia bratislavskej Devínskej Novej Vsi by sa mohli v budúcnosti dostať do mesta rýchlejšie aj vlakom či električkou. Mesto plánuje zahustiť zastávky na železničnej trati, ktorá do Devínskej Novej Vsi vedie.
Tento krok plánuje mesto urobiť v rámci projektu Bratislavskej integrovanej dopravy, ktorý by podľa bratislavského primátora Milana Ftáčnika mohli spustiť v treťom roku jeho volebného obdobia. „Po rokoch príprav by to bol konečne nejaký reálny výsledok a Devínska bude mať možnosť dostať sa vlakom relatívne rýchlo do mesta, možno rýchlejšie ako autom,“ povedal Ftáčnik v rozhovore.
Podľa primátora sa v budúcnosti počíta aj s vybudovaním električkovej trate do Devínskej Novej Vsi. V rámci projektu Bory, ktorý sa buduje medzi oboma mestskými časťami, by sa tak mohla predĺžiť trasa električky z Dúbravky až do Devínskej Novej Vsi. „Investor novej zástavby chce investovať do toho, aby tam potiahol električkovú trať, to zvýši hodnotu jeho územia a električka by mala prísť až do Devínskej Novej Vsi,“ vysvetlil Ftáčnik.
Mesto chce aj takýmto spôsobom obyvateľom a návštevníkom mesta zatraktívniť verejnú dopravu. Bratislavský primátor verí, že ak bude doprava efektívnejšia a rýchlejšia, niektorí vodiči presadnú z áut do verejnej dopravy. Ako ďalej dodal, mohol by tak klesnúť počet áut na ceste o 10 až 15 percent. „ Chceme znížiť počet áut v uliciach a pocítia to aj tí, čo v autách sedia, lebo musia. Proste sú ľudia, ktorí nepresadnú do verejnej dopravy, my to rešpektujeme a pre nich chceme urobiť tiež lepšiu dopravu, teda menej áut v meste,“ dodal Ftáčnik.
Projekt Bratislavskej integrovanej dopravy predpokladá kooperáciu troch existujúcich dopravcov – Dopravného podniku Bratislava, a. s., Slovak Lines, a. s. a Železničnej spoločnosti SR, a. s. tak, aby boli ich výkony zharmonizované. Cieľom integrovanej dopravy je, aby ľudia necestovali v regióne na tri lístky, ale aby im na to stačil jeden.