BRATISLAVA - Slovenské ženy obdarujú na Vianoce väčšie množstvo svojich blízkych ako muži. Viac ako piatim ľudom dá totiž darček len 37 percent mužov oproti 66 percentám žien. Viac ako desať blízkych potešia štyri percentá mužov a 13 percent žien.
Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke približne 2 500 respondentov používajúcich internet urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý internetový portál Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské internetové obchody, ich tovary a ceny.
Podľa prieskumu dá darček jednej až štyrom osobám 52 percent opýtaných. „Jedno percento opýtaných neobdaruje nikoho,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský. Podľa projektového manažéra portálu Heureka.sk Kamila Demutha sú hitom Vianoc inteligentné telefóny, tablety, notebooky, knihy, parfumy a digitálne fotoaparáty. "Až 22 percent ľudí používajúcich internet nakúpi väčšinu darčekov online," tvrdí.