BRATISLAVA - Na základe údajov z Územného plánu mesta chýba Bratislave v centre takmer 20.000 parkovacích miest. Odborníci na danú problematiku sa zhodujú, že ciest riešenia tohto problému je niekoľko a mali by byť realizované komplexne.
Podľa Igora Lichého, Architekti Šebo Lichý, kritická dopravná situácia v Bratislave sa dá riešiť jedine posilňovaním verejnej dopravy, i keď samotné posilňovanie celkovú situáciu nevyrieši. Bratislava má v porovnaní s inými mestami, napríklad Viedňou, veľmi málo podzemných parkovacích kapacít koncentrovaných v strede mesta. Pre rozvoj centra mesta je nepochybne nutné budovať aj ďalšie garáže, čím by sa eliminoval tento nedostatok, tvrdí Lichý.
Predseda Slovenskej komory architektov Juraj Šujan na margo riešenia problému dopĺňa, že pokiaľ sa podarí podstatne zvýšiť rýchlosť, prepravnú kapacitu, spoľahlivosť, bezpečnosť a pohodlie, teda celkový komfort dopravy v Bratislave, a tým nemá na mysli len električky, trolejbusy a autobusy MHD, ale aj prímestské vlaky a autobusy, veľa vodičov presadne do pohodlných vozňov a namiesto stresu v dopravných zápchach si prečítajú noviny. Príkladom môžu podľa neho byť veľkokapacitné električkové súpravy. Nutné sú aj nové parkovacie kapacity, predovšetkým podzemné garáže, vo väzbe na verejnú dopravu v miestach sústredeného pohybu vrátane centra.
Hlavný dopravný inžinier hlavného mesta SR Tibor Schlosser k danej problematike uvádza: "Územný plán mesta definuje, kde a za akých podmienok možno budovať podzemné garáže – okrem vymenovania konkrétnych lokalít aj regulačnými nástrojmi územného plánu. Budovaniu parkovacích kapacít formou podzemných garáží sa vyhnúť nemožno. V prípade Bratislavy aj pri kóde 1110, čo znamená parky, sadovnícke a lesoparkové úpravy. Napríklad vo Viedni hromadná podzemná garáž v centre mesta v blízkosti vianočných trhov oslavuje svoje 50. výročie. Je pod parkom so zeleňou a nikomu pritom nenapadne deklarovať zlé, prípadne jej nevhodné riešenie."