BRATISLAVA – Boj dvoch projektov výpredajových nákupných centier sľubuje poriadnu drámu. Po tom, čo sme vás včera informovali o tom, že outletové centrum D1, ktoré vyrastie neďaleko Senca, oznámilo dohodu s luxusnými značkovými obchodmi, ozvali sa aj predstavitelia druhého projektu s názvom ONE Fashion Outlet vo Voderadoch. Konkurenciu obvinili z klamstva a tvrdia, že niektoré značky, ktorými sa pýši ich rival, majú už exkluzívne dohodnuté.
Senecký D1 Outlet vydal včera správu o tom, že pokročili práce na výstavbe areálu, v ktorej sa okrem toho pochválil aj dohodu s viacerými svetoznámi módnymi značkami ako je Armani a Trussardi.
Netrvalo však dlho a reakcia konkurencie nenechala na seba dlho čakať. Zástupcovia ONE Fashion Outlet, ktorý ma vyrásť približne v rovnakom čase o približne 15 kilometrov ďalej smerom na Trnavu, naznačili, že D1 Outlet použil nepravdivé údaje a zavádzal. Tvrdia, že so značkou Trussardi majú exkluzívnu dohodu.
„Myslíme si, že na Slovensku môže prežiť len jeden outlet. A keďže sú základom outletového centra svetoznáme módne značky, sme presvedčení, že to bude ten náš. Žiadny dobrý outlet nie je súčasťou priemyselného či biznis parku, gro musí byť vždy móda,“ reagoval projektový manažér ONE Fashion Outlet Vladimír Kozár.
„Slovensko je malý trh na to, aby tu značka potrebovala mať zastúpenie v dvoch outletoch, navyše tak blízko seba. Z našej komunikácie so zástupcami značiek vyplynulo, že keď sa raz rozhodli pre ONE Fashion Outlet vo Voderadoch, vylúčili tým možnosť ísť do iného slovenského projektu,“ doplnil.
Čo sa odohralo, je otázne, pravdou však je, že zástupca Trussardi, ktorého účasť na včerajšej tlačovke D1 Outlet avizovali, neprišiel. Podľa Tomáša Kurtanského z D1 im ešte večer deň predtým prisľúbil účasť. "Nakoniec však vo štvrtok ráno opäť zmenil svoje požiadavky a pán Čarnogurský (riaditeľ investorskej spoločnosti IPEC Group, pozn. red.) sa rozhodol rokovania s ním ukončiť pre neserióznosť partnera," uviedol Kurtanský.
Zaujímavé je aj to, že predstavitelia oboch projektov vylučujú, že by boli vzájomne konkurenční. ONE Fashion tvrdia, že D1 nie je skutočný outlet, pretože sa nezameriava výhradne na módu, naopak D1 Outlet tvrdí o svojom rivalovi, že Voderady sú len na papieri, keďže ich výstavba sa má začať až v lete 2012 a reálne tak podľa D1 Outlet ani nemusí vzniknúť.
Porovnanie projektov
ONE Fashion Outlet
Lokalita: Voderady
Rozloha: 15 000 m2 (1. fáza)
Počet obchodov: 70
Zameranie: oblečenie, móda, jedlo
Zazmluvnené značky: GANT, Adidas, Tom Tailor, Benetton, Envy, Schiesser & Esprit Underwear, Lindt, Luxury Mall, Trussardi, Retro Jeans, Berndorf Sandrik, Grani Vini, Svet kávy, Nike, Puma, Alpine Pro, Levi′s, Klenoty Aurum
Značky v rokovaní: nezverejňuje
Začiatok výstavby: leto 2012
Dátum otvorenia: jar 2013
Otváracie hodiny: 10:00-22:00
Plánované náklady: 65 miliónov eur
Špecifikum vizuálu : Vodné plochy a príroda
D1 Outlet
Lokalita: Senec
Počet obchodov: 50 obchodov (outlet), 10 obchodov (potreby pre domácnosť)
Rozloha: 8 500 m2 (1. fáza)
Zameranie: oblečenie, potreby pre domácnosť, nábytok
Zazmluvnené značky: Armani Jeans, Sergio Tacchinni, Carlo Caddeo, Bushman, Baldinini, Miss Sixty, Gaudí, Lidl
Značky v rokovaní: McDonald, Schiesser & Esprit
Začiatok výstavby: február 2012
Dátum otvorenia: jar 2013
Plánované náklady: vyše 30 miliónov eur
Špecifikum vizuálu: Historické budovy pripomínajúce stavby staromestského charaktu podkarpatského regiónu