Pondelok23. december 2024, meniny má Nadežda, Naďa, zajtra Adam, Eva

Vládne lietadlá absolvovali vlani vyše 220 letov

Vládny špeciál
Vládny špeciál (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA - Letkou Ministerstva vnútra (MV) SR lietajú hlavne ústavní činitelia. Vlani sa podľa informácií z MV SR uskutočnilo 181 letov ústavných činiteľov a 43 ďalších letov. O tieto lety má záujem minister obrany Ľubomír Galko. Argumentuje efektívnosťou a chce, aby letka prešla pod jeho rezort. Minister vnútra Daniel Lipšic je za to, aby civilné lietadlá zostali v rezorte vnútra. Konečné slovo má povedať ministerstvo financií na základe analýz.

Ministerstvo obrany stále trvá na tom, že potrebuje nové stroje. "Proces Strategického hodnotenia obrany SR potvrdil nevyhnutnosť, aby Ozbrojené sily SR disponovali vojenskými taktickými dopravnými lietadlami," povedal hovorca ministerstva Ivan Rudolf. Lietadlá potrebuje na zabezpečenie pôsobenia slovenských vojakov v zahraničí, ale aj pre potreby rýchlej pomoci slovenským obyvateľom pri živelných pohromách. "Preto všetky varianty modelu budúcich ozbrojených síl počítajú s obstaraním nového dopravného lietadla," povedal Rudolf. O tom, koľko vysúťažených strojov C-27J Spartan ministerstvo kúpi, je podľa neho predčasné hovoriť. Odpoveď dá rozhodnutie o realizácii konkrétneho projektu na základe strategického hodnotenia.
      
Vzdušné sily Ozbrojených síl SR majú v súčasnosti k dispozícii dve lietadlá An-26. Nalietaných majú 5600 a 6000 letových hodín, čo je podľa Rudolfa približne jedna pätina technického života. "Avšak jedno lietadlo An-26 momentálne nelieta a čaká na rozhodnutie o vykonaní generálnej opravy. Druhé môže lietať do roku 2014, potom musí absolvovať generálnu opravu," povedal Rudolf.
      
Letka MV SR má podľa informácií Natálie Hattalovej z komunikačného odboru MV SR v súčasnosti k dispozícii dve lietadlá JAK-40 na krátke a stredné trate a jedno TU-154M na dlhé trate. Dodala, že druhé TU-154M je pripravené na prelet do Ruska na vykonanie predpísanej údržby. "Môže byť vykonaná iba v závode výrobcu - opravcu," vysvetlila Hattalová.
      
Prvé lietadlo JAK-40 nalietalo za svojich 37 rokov 9397 hodín, druhé 32-ročné 5662 hodín. Ich životnosť je pritom stanovená na 45.000 letových hodín a 45 rokov. Prvé TU-154 M má nalietaných 3982 letových hodín za 22 rokov a druhé 2423 hodín za 13 rokov. "Životnosť lietadiel Tu-154M je stanovená na 60.000 letových hodín a 35 rokov. Z údajov vyplýva skutočnosť, že lietadlá sú málo opotrebované," povedala Hattalová.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu