Výstražné svetelné zariadenie Výstražné svetelné zariadenie upozorňuje vodičov na priechod pre chodcov. Napriek tomu tu pre chodcov. Napriek tomu tu ročne dôjde asi k 40 kolíziám.
POPRAD – Svetelnú signalizáciu, zníženie povolenej rýchlosti na 60 km/h, dokonca ani figurínu policajta nerešpektujú vodiči na ceste I/18 blízko cirkevnej základnej školy v Poprade. Prechod cez vozovku zo sídliska Juh III do centra mesta sa stal pre chodcov doslova nočnou morou. Najnovším pokusom, ako skrotiť cestných pirátov, sa stali ostrovčeky, ktoré tu zabezpečila Slovenská správa ciest (SSC).
Tie na obávanej ceste, kde
denne prejde až 15-tisíc vozidiel,
vyrástli počas posledného
víkendu. Ostrovčeky
majú opticky
zúžiť vozovku
a tým prinútiť
vodičov znížiť
pred
priechodom
rýchlosť.
„Po
tom,
čo vodiči
nerešpektovali
ani obmedzenie
rýchlosti,
ani
svetelnú signalizáciu,
sme
pristúpili k radikálnejšej
zmene. Verím,
že teraz bude prechod cez
cestu bezpečnejší,“ uviedol
primátor Popradu Anton
Danko. Okrem ostrovčekov
dal magistrát tiež prestavať
šikmý priechod pre chodcov
na kolmý. Smerom
k cirkevnej škole vybudovali
asi 20 metrov dlhý chodník.
Podľa Emila Môcika z Obvodného úradu pre cestnú dopravu a komunikácie v Poprade však vybudovanie ostrovčekov nie je systémovým riešením problému. „Technické normy pre výstavbu ciest a diaľnic uvádzajú, že ak intenzita dopravy v mieste priechodu presiahne 9 000 vozidiel za 24 hodín, je potrebné vybudovať nadchod alebo podchod. Ako ďalšie riešenie na zvýšenie bezpečnosti chodcov by som navrhol k ostrovčekom osadiť ešte svetelnú signalizáciu. Chodci by si sami spustili červené svetlo pre vozidlá a prešli by pokojne cez vozovku,“ povedal E. Môcik.
Nebezpečný priechod
Na obávanom priechode medzi cirkevnou ZŠ a Mlynskou ulicou dôjde ročne k asi 40 kolíziám. Najčastejšie ide o stretnutia automobilu s chodcom alebo cyklistom. Našťastie, smrteľnú dopravnú nehodu tu za posledné 2 roky polícia nezaznamenala.
Podľa Emila Môcika z Obvodného úradu pre cestnú dopravu a komunikácie v Poprade však vybudovanie ostrovčekov nie je systémovým riešením problému. „Technické normy pre výstavbu ciest a diaľnic uvádzajú, že ak intenzita dopravy v mieste priechodu presiahne 9 000 vozidiel za 24 hodín, je potrebné vybudovať nadchod alebo podchod. Ako ďalšie riešenie na zvýšenie bezpečnosti chodcov by som navrhol k ostrovčekom osadiť ešte svetelnú signalizáciu. Chodci by si sami spustili červené svetlo pre vozidlá a prešli by pokojne cez vozovku,“ povedal E. Môcik.
Nebezpečný priechod
Na obávanom priechode medzi cirkevnou ZŠ a Mlynskou ulicou dôjde ročne k asi 40 kolíziám. Najčastejšie ide o stretnutia automobilu s chodcom alebo cyklistom. Našťastie, smrteľnú dopravnú nehodu tu za posledné 2 roky polícia nezaznamenala.