KALIFORNIA – Pracovné pohovory sú nepochybne stresujúce. To si uvedomoval aj zosnulý generálny riaditeľ a spoluzakladateľ spoločnosti Apple Steve Jobs, ktorý počas pohovorov používal takzvaný pivný test. Mnohým by sa takýto štýl pohovoru páčil.
Veľa ľudí má z pracovných pohovorov strach. Kým niektoré sú pomerne jednoduché a krátke, iné vyžadujú splnenie niekoľkých úloh a absolvovanie viacerých kôl. Nepochybne sa s týmto procesom preto spája stres. To si uvedomoval aj spoluzakladateľ spoločnosti Apple Steve Jobs, ktorý vymyslel inovatívnu pohovorovú metódu.
Ako uvádza španielsky denník as.com, Jobs chcel prelomiť pohovorový trend, kedy sa účastníci snažili na svojho potenciálneho zamestnávateľa zapôsobiť svojimi predchádzajúcimi skúsenosťami a zručnosťami. Jobs sa teda rozhodol upustiť od tradičných otázok na pracovnom pohovore, čím z neho spravil neformálnu udalosť. Namiesto toho, aby si predstavoval kompatibilitu uchádzača so zvyškom tímu, Jobs kandidáta vzal na prechádzku a pivo. Táto stratégia je známa ako pivný test.
Ak vezmete potenciálnych zamestnancov na prechádzku, pomôže im to trochu sa uvoľniť. Vďaka tomu spoznáte, akými sú ľuďmi aj mimo pracovnej oblasti. Pri pohári piva Jobs kládol kandidátom otázky ako: „Kedy ste naposledy niečo dokázali?“ Okrem toho sa pýtal napríklad aj na to, čo robili minulé leto. Nekládol pritom dôraz na správne a nesprávne odpovede, jednoducho sa snažil jednotlivca lepšie spoznať.