Skupina AURES Holdings, prevádzkovateľ siete autocentier AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, tento rok na Slovensku predala o 15 % viac vozidiel typu SUV a off-road než za rovnakú dobu vlani a dvojnásobok objemu týchto automobilov v porovnaní s rokom 2016. Tretina SUV a off-road vozidiel je zánovných, viac než štvrtina sa predá v Bratislave a najčastejšie to sú autá značky Suzuki.
Za posledných šesť rokov sa dopyt po SUV a off-road vozidlách v sieti autocentier AAA AUTO na Slovensku, ktoré prevádzkuje spoločnosť AURES Holdings, rapídne zvýšil, a to až o takmer dvojnásobok. „Dopyt po SUV vozidlách každým rokom významne rastie. V súčasnosti tvorí štvrtinu celkových predajov skupiny. Predá sa ich teda len o zlomok menej ako hatchbackov alebo kombíkov, ktoré bojujú o absolútne prvenstvo v rebríčku popularity. Tretina predaných SUV a off-roadov je zánovných a štvrtina sa predá v hlavnom meste,“ uviedol Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ skupiny AURES Holdings.
Skupina predala za prvých desať mesiacov tohto roku už skoro štyri tisíc automobilov SUV a off-road, čo je skoro dvakrát viac ako v roku 2016. „S nástupom zimy očakávame ďalší nárast záujmu o veľkopriestorové vozidlá, priebežne prispôsobujeme ponuku v našich autocentrách ako na Slovensku, tak v Českej republike, kde prevádzkujeme Centrum SUV a off-road vozidiel. Momentálne máme dostatok týchto áut na každej z našich pobočiek, takže zákazníci si u nás určite vyberú. Tiež je tu možnosť využiť bezplatnú službu prevozu vybraného automobilu na akúkoľvek inú pobočku,“ doplnil Petr Vaněček.
Z celkového počtu tohto roku predaných SUV a off-roadov má 39 % automatickú prevodovku. Pred šiestimi rokmi ju pritom malo len 25 % týchto áut. Benzínový motor má 47 % automobilov a rovnako 47 % naftový. V roku 2016 malo dieselový motor až 69 % vozidiel a benzínový motor malo v tom čase 30 % automobilov. Z alternatívnych palív rastie najviac záujem o hybridy, ktoré patria skôr medzi luxusnejšie modely – dopyt po hybridných SUV a off-roadoch medziročne vzrástol o 59 %. Štatistiky dlhodobo ukazujú, že SUV si nekupujú ľudia len do terénu, ale bežne aj do mesta pre vyšší komfort a bezpečnosť. Aj napriek tomu má pohon 4x4 takmer polovica tohto roku predaných áut v AURES Holdings.
Zatiaľ čo pred šiestimi rokmi bola medzi SUV najobľúbenejšou značkou Kia, počas jedného roka bola zosadená na druhú pozíciu značkou Nissan a momentálne sa stále nachádza na druhej priečke. Prvenstvo patrí vozidlám Suzuki. Na treťom mieste je Hyundai. Najobľúbenejšími tohtoročnými modelmi sú Kia Sportage, Suzuki Vitara, Hyundai Tucson a Dacia Duster. V prípade farieb vozidiel vedie strieborno sivá, potom nasleduje biela a čierna.
- reklamná správa -