„Spočítali sme si, že takto ročne zachránime stovky ton kvalitného ovocia a zeleniny,“ povedal Róbert Flachbart, konateľ Lidl Slovenská republika
Plytvanie potravinami je obrovský luxus, ktorý si nemôžeme dovoliť. Ide o problém ekonomicky, ekologický a morálny. Je nevyhnutné zamyslieť sa nad tým, či robíme skutočne všetko, čo je v našich silách, aby sme zbytočne neplytvali potravinami. Celkom určite nie je jednoduché byť zodpovedným človekom, Lidl však v tom svojim zákazníkom pomáha. Začiatkom októbra spustil diskont vo všetkých svojich 158 predajniach na Slovensku iniciatívu S Lidlom šetríme jedlom.
Súčasťou konceptu je predaj trojkilového balenia rôzneho ovocia a zeleniny za prekvapivo nízku cenu 1 €. Ide o ovocie a zeleninu, ktorú predtým Lidl z rôznych dôvodov vyhadzoval. Zákazníci si taktiež môžu zakúpiť chlieb Priamo z pece do poludnia druhého dňa po vypečení s 50% zľavou. Chlieb sa nachádza špeciálne zabalený a označený oranžovou cenovkou priamo v regáli. Lidl aj týmto spôsobom ponúka udržateľnejší a zodpovednejší nákup, pričom okrem prírody môžu zákazníci šetriť aj svoje peniaze.
„Ide o potraviny, za kvalitou ktorých si stojíme. Prepravky s mixom rôznych druhov ovocia a zeleniny nájdete v každom Lidli za pokladnicami. Doteraz sme toto ovocie a zeleninu museli vyhodiť, pretože mali poškodený obal, prípadne jeden poškodený kus v balení,“ vysvetlil Róbert Flachbart, konateľ Lidla zodpovedný za predaj a logistiku.
V debničkách sa nachádzajú napríklad jablká, zemiaky, citróny, mrkva či cesnak. Každá prepravka je iná. Zákazník si však môže byť istý, že nakúpi kvalitné kusy a za skvelú cenu. „Chceme takto znížiť plytvanie potravinami. Spočítali sme si, že takto ročne zachránime stovky ton kvalitného ovocia a zeleniny,“ doplnil Róbert Flachbart. Lidl už dlhšie testoval systém vo viacerých predajniach a stretol sa len s pozitívnymi reakciami zákazníkov, pričom všetky pripravené debničky sa predali vždy takmer okamžite.
Diskont dlhodobo oddeľuje potraviny s blížiacim sa dátumom spotreby a predáva ich s výraznou zľavou. Pred troma rokmi ich začal zákazníkom ponúkať v chladiacich regáloch v špeciálnych boxoch s označením „Potraviny bez viny! Zachráň nás, sme ešte dobré.“
Prostredníctvom optimalizácie sortimentu a procesov sa Lidl snaží čo najviac zefektívniť objednávanie i predaj tovaru. Zároveň, diskont ročne predá v priemere státisíce kusov z každého produktu vo svojej ponuke. Potraviny teda „nemajú čas“ zostarnúť na pultoch, namiesto toho si zákazníci môžu dlhšie vychutnávať ich čerstvosť.
- reklamná správa -