Streda25. december 2024, dnes je 1. sviatok vianočný,

FOTO Internet ovládla chorá výzva: Ženy, toto radšej ani neskúšajte!

Ilustračné foto Zobraziť galériu (3)
Ilustračné foto (Zdroj: Getty Images)

PEKING - Číňanky v poslednom čase berú útokom predajne obľúbenej japonskej odevnej značky, aby nasledovali najnovší trend na sociálnych sieťach v podobe oblečenia z detskej sekcie. Internetová módna vlna vyvolala debatu nielen kvôli hláseným prípadom zničeného odevu, ale tiež kvôli obavám, že ilustruje nezdravú posadnutosť chudosťou medzi niektorými ženami, napísal server BBC.

Napríklad na sociálnej platforme Weibo nazbieral hashtag "dospelí skúšajúci detské oblečenie z Uniqlo" 680 miliónov zhliadnutí. Pred rokmi čínsky internet obletela takzvaná "pupková výzva", kedy sa ženy snažili skrížiť ruky za chrbtom, obopnúť pás a dotknúť sa pupku, aby ukázali, ako veľmi sú štíhle. Inokedy zas čínske ženy zverejňovali na internete fotky s listom papiera veľkosti A4 pritlačeným na výšku na bruchu. Cieľom bolo, aby sa za papierom so šírkou 21 cm skryl celý pás. 

Tieto výzvy sú na čínskych sociálnych sieťach tak časté, že existujú ich rôzne kategórie. Napríklad snímky dospelých žien v detskom oblečení japonskej značky zapadajú do takzvaného štýlu BM, ktorý bol pomenovaný podľa talianskej značky Brandy Melville. Jej štandardné veľkosti zvyčajne zodpovedajú tým najmenším od iných výrobcov. BM sa zakladá na estetike módy pre dospievajúcich a zahŕňa napríklad skrátené topy, úzke džínsy a krátke sukne. Popularitu si získal minulý rok, keď Číňanky začali zdieľať svoje fotografie v oblečení tejto značky s hashtagom "otestuj, či môžeš nosiť BM štýl". 

FOTO Internet ovládla chorá
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: XIAOHONGSHU)

FOTO Internet ovládla chorá
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: XIAOHONGSHU)

Čínska psychologička zo singapurskej technologickej univerzity Nanyang Kche Chanová tvrdí, že miestne médiá majú sklon ukazovať veľmi chudé dievčatá a verejnosť uprednostňuje tie ženské celebrity, ktoré sú extrémne štíhle. "Existuje aj čínske porekadlo, že dobrá žena nesmie mať viac ako sto ťinov, čo zodpovedá 50 kilogramom. Ženy, ktoré vážia viac, sú považované za lenivé a má sa za to, že im chýba sebadisciplína. Niektoré ženy uveria, že by to mohlo mať negatívny vplyv na ich šance na vydaj," vysvetlila Chanová. 

V Číne však možno pozorovať opačné tendencie. Výrobca spodnej bielizne Neiwai napríklad vlani prišiel s bodypozitívnou reklamnou kampaňou. Tento mesiac sa zas slávna čínska herečka Čang meng na sociálnych sieťach zverila, že musela vyhľadať lekársku pomoc po tom, čo si na udeľovanie cien vzala šaty s tesným korzetom, ktorý jej spôsobil veľké bolesti medzi rebrami. 

Viac o téme: VýzvaDetské oblečenieČína
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu