DPMK sa súdi s firmou, ktorá vymáhala dlhy od čiernych pasažierov. (Zdroj: Nový Čas)
KOŠICE - Spor medzi spoločnosťou OutClaim a Dopravným podnikom mesta Košice (DPMK) sa tento týždeň riadne vyostril. DPMK s firmou, ktorá vymáhala pohľadávky od čiernych pasažierov, prerušil ešte v apríli spoluprácu. OutClaim teraz do piatka žiada zaplatiť škodu viac ako 43 miliónov korún a na súd chce podať žalobu na ochranu svojej dobrej povesti.
Manažment dopravného
podniku sme viackrát upozorňovali,
aby odstránil protiprávny
stav, ktorý vznikol.
Požadujeme, aby 43-miliónovú
škodu uhradil,“ uviedla
projektová manažérka firmy
Alexandra Kvietková. Spor
sa začal v apríli,
keď v DPMK nastúpilo nové
vedenie. To ukončilo spoluprácu
s firmou, ktorá vymáhala
pohľadávky od čiernych
pasažierov. DPMK koncom
mája poslal list, kde zmluvu
označil za neplatnú.
OutClaim s tvrdením DPMK nesúhlasí, pretože neplatnosť podľa nich môže určiť len súd. Dopravný podnik sa súdu neobáva. „Nárok spoločnosti OutClaim je neopodstatnený z dôvodov, ktoré budeme bližšie špecifikovať v súdnom konaní,“ uvádza sa v stanovisku podniku. Otázne bude aj platenie škody. „Spoločnosť OutClaim požaduje od DPMK náhrady škody, pričom v skutočnosti bola škoda spôsobená DPMK. Jej rozsah je predmetom právnej a ekonomickej analýzy,“ píše sa ďalej v stanovisku.
OutClaim s tvrdením DPMK nesúhlasí, pretože neplatnosť podľa nich môže určiť len súd. Dopravný podnik sa súdu neobáva. „Nárok spoločnosti OutClaim je neopodstatnený z dôvodov, ktoré budeme bližšie špecifikovať v súdnom konaní,“ uvádza sa v stanovisku podniku. Otázne bude aj platenie škody. „Spoločnosť OutClaim požaduje od DPMK náhrady škody, pričom v skutočnosti bola škoda spôsobená DPMK. Jej rozsah je predmetom právnej a ekonomickej analýzy,“ píše sa ďalej v stanovisku.