BRATISLAVA – Z regálov Kauflandu zmiznú desiatky produktov. Vedenie spoločnosti sa tak rozhodlo po tom, čo sa so svetovým výrobcom Unilever nedohodli na cenovej politike. V supermarketoch viac nekúpite populárne značky potravín, čistiacich prostriedkov, či kozmetiky. Kaufland chýbajúce miesta v policiach vyplní inými, aj privátnymi značkami.
Potraviny Knorr, pracie prostriedky Surf, aviváže Coccolino. To sú značky, ktoré postupne zmiznú z ponuky obchodného reťazca Kaufland u nás. Celkovo tak v regáloch viac nenájdeme 34 produktov týchto značiek. Obchodný reťazec s vedením v Nemecku totiž dosiahol s britsko-holandskou firmou v spolupráci slepú uličku.
„Kaufland a Unilever si vybudovali počas desaťročí dobrý obchodný vzťah. Žiaľ spoločnosť Unilever drasticky zvýšila nákupné ceny pre Kaufland v Nemecku, ktoré Kaufland Nemecko neakceptoval,“ vyjadrila sa hovorkyňa Kauflandu Slovensko Lucia Langová.
Obľúbený reťazec by tak bol nútený zvýšiť ceny niektorého sortimentu, čo firma odmieta. „Zákazníkom by sme tak nemohli ponúknuť okrem garancií širokého výberu a vysokej kvality aj najlepšiu cenu,“ povedala Langová, podľa ktorej je takýto postup svetového giganta neakceptovateľný.
Rozhodnutie nemeckého krídla nasledovali reťazce aj v iných štátoch Európy. „Spoločnosť v Českej republike, v Chorvátsku, Poľsku, Rumunsku, Bulharsku a aj na Slovensku reagovala v prvom kroku pozastavením objednávok pre niektoré produkty Unilever,“ informovala hovorkyňa.
Na vzniknutú situáciu bude musieť Kaufland reagovať naplnením regálov inými značkami. Príležitosť dostanú aj originálne značky. „Našim zákazníkom ponúkame široký sortiment pozostávajúci zo značkových produktov a z privátnych značiek a atraktívne alternatívy pre dobrý nákup každý deň v týždni,“ dodala Langová.
Britsko-holandská spoločnosť Unilever s centrálou v Rotterdame vyrába viac než 400 rôznych značiek, čo z nej činí jedného z najväčších výrobcov spotrebného tovaru na svete. Medzi tieto značky patria napríklad potraviny Hellmann’s, Lipton, Magnum, či kozmetika Dove, Axe a Rexona. Spoločnosť mala v roku 2017 v 190 krajinách, kam tovar predáva, obrat 53,7 miliardy eur.