TOPOĽČANY - Sociálnymi sieťami začala kolovať sťažnosť kamaráta mladíka, ktorý pri páde na zem narazil hlavou do stromu a necítil sa dobre. Z pohotovosti v Topoľčanoch však odchádzal bez ošetrenia napriek tomu, že utrpel ťažký otras mozgu. Zisťovali sme, ako je možné, že pacienta neošetrili.
„Topoľčianska nemocnica je naozaj najhoršia na svete, podľa mňa by ju mali premenovať na márnicu! Boli sme na chate a kamarát padol. Pri náraze trafil hlavou strom a necítil sa dobre,“ opísal svoju novoročnú skúsenosť z 2. januára 2016 kamarát mladíka s úrazom na Facebooku Priznania Topoľčanov.
Žena (47) mala strašné bolesti brucha: Správa lekárov ju šokovala, o hodinu bol jej život naruby
Nešťastná udalosť sa odohrala okolo druhej ráno a osadenstvo chaty už poväčšine nebolo triezve. „Zobrali sme jedinú triezvu osobu na chate a išli na pohotovosť. Dôjdeme a milučká sestrička pozerá na nás, ako keby sme jej večeru zjedli a začala tá najlepšia sranda. Dozvedeli sme sa, že sme nafetovaní, je*nutí a mame psychické problémy, keď od nich chceme, aby sa nám pozreli na kamaráta, ktorý mal na hlave riadnu hrču. Sestrička povedala, že ona kvôli banalitám nebude budiť doktora!“ spomína rozhorčený mladý muž. So zraneným kamarátom totiž ďalej putovali na pohotovosť do Partizánskeho, kde mu spravili röntgen a zistili, že utrpel ťažký otras mozgu a musí zostať v nemocnici.
Ku konfliktu došlo v čakárni
Kamarát mladíka na Facebooku personál pohotovostnej služby obvinil z neposkytnutia zdravotnej pomoci. Zisťovali sme teda, ako vyzeral nočný incident z pohľadu druhej strany. Podľa riaditeľky topoľčianskej Nemocnice s poliklinikami n. o. Marty Eckhardtovej, ktorá sťažnosť prešetrovala, bol pri udalosti okrem zdravotnej sestry prítomný aj vodič sanitky.
Podľa výpovede sanitára a sestry zaklopali na dvere centrálneho príjmu okolo tretej hodiny večer osoby, ktoré tvrdili, že prišli na ošetrenie s kamarátom, ktorému sa stál úraz. Ako k nemu však došlo, nevedeli popísať. „Pacient nevstúpil do ambulancie, ku konfliktu došlo v čakárni – pacient sa nechcel dať ošetriť a svoj úraz nazýval banalitou. Sestra v žiadnom prípade nereagovala tak, ako je uvedené v reakcii na FB, neposlala pacienta preč,“ uviedla Eckhardtová.
Zasiahol aj vodič
V čakárni sa mal objaviť aj vodič sanitky. „Vzhľadom na to, že veľmi často dochádza k napadnutiu personálu ambulancie agresívnymi pacientmi, chcel sa presvedčiť, či je všetko v poriadku. Nie práve najlepším spôsobom upozornil mladých ľudí, že sa správajú nevhodne (boli pod vplyvom alkoholu a boli veľmi hluční), čo spôsobilo, že sa mladí ľudia rozhodli z pohotovosti odísť, vytrhli sestre kartu poistenca z ruky a odišli preč. Sestra nemala šancu pacienta ošetriť,“ doplnila riaditeľka nemocnice s dodatkom: „Je nám úprimne ľúto, že došlo k takejto poľutovaniahodnej skutočnosti. Veríme, že v budúcnosti sa podobné prípady nebudú opakovať.“
Akútneho pacienta lekár nemôže odmietnuť
Ako Topky informovala Zuzana Čižmárová, riaditeľka Komunikačného odboru Ministerstva zdravotníctva SR, lekár a ani žiadne zdravotnícke zariadenie nemôže odmietnuť akútneho pacienta bez ohľadu na jeho stav. Ak dôjde k porušeniu predpisu pohotovostnej služby, za vec zodpovedá príslušný vyšší územný celok, v tomto prípade Nitriansky samosprávny kraj, ktorý môže situáciu preveriť a nastoliť nápravné opatrenia. Zasiahnuť môže v prípade odmietnutia lekárskeho ošetrenia aj zdravotná poisťovňa pacienta.