Pondelok23. december 2024, meniny má Nadežda, Naďa, zajtra Adam, Eva

Podivné praktiky v slovenskom šoubiznise: Televízny konflikt sa vyostruje!

Televízie sa na sociálnych sieťach doťahujú kvôli seriálom z vinárskeho prostredia. Zobraziť galériu (10)
Televízie sa na sociálnych sieťach doťahujú kvôli seriálom z vinárskeho prostredia.

BRATISLAVA - Tvrdý boj! Televízia Markíza pred viac ako dvomi rokmi začala vysielať seriál Búrlivé víno. Jojka zas včera priniesla na obrazovky český projekt Vinaři. Na sociálnych sieťach však pri promovaní tejto novinky televízna dvojka použila obrázok takmer identický s logom počinu zo Záhorskej Bystrice. Žlto-modrí na to po krátkom čase zareagovali na svojom instagrame. Nie je to však prvý raz, čo na Kolibe podobne narážali na konkurenciu. Stáva sa to už akousi ich tradíciou.

Televízie Markíza a Joj si konkurujú už dlhé roky. Už asi nikoho neprekvapí, keď sa na niektorej stanici mení program kvôli ťahu druhej strany. Okrem týchto bežných praktík však na Kolibe bojujú aj menej obvyklými zbraňami. 

Najnovším príkladom je jojkársky príspevok na sociálnej sieti Instagram. Stanica lákala svojich divákov na český seriál Vinaři. Spravila tak prostredníctvom obrázku, ktorý až nápadne pripomína logo Búrlivého vína. Český počin je pritom u našich susedov prezentovaný úplne inou grafikou. 

Niet teda divu, že mnohí ľudia brali tento status ako narážku na projekt konkurencie, ktorý má počas leta prestávku. Vyznievalo to teda tak, akoby chceli červeno-bieli k sebe pritiahnuť aj divákov markizáckeho seriálu. Zrejme s nádejou, že im zostanú verní aj po prázdninách. 

Jojka však takýto zámer popiera. „Na sociálnej sieti sme použili ilustračnú fotku na podporu úspešného českého seriálu Vinaři. V žiadnom prípade nešlo o zámer spájať seriál Vinaři s konkurenčnou ponukou,” povedala nám hovorkyňa Lucia Kulihová. 

V Záhorskej Bystrici si to však tiež vysvetlili ako narážku a útok na Búrlivé víno. „Aj keď sa vám budú snažiť všemocnými spôsobmi nahovoriť opak, Búrlivé víno je len jedno a s jeho hrdinami sa stretneme opäť na jeseň,” objavilo sa na Instagrame Markízy. Oficiálne ale v televízii odmietli túto tému komentovať. 

Joj vs. Markíza

Televízia Joj už v minulosti vypustila do sveta narážky na svoju konkurenciu: 

  • V roku 2008, keď Markíza vysielala šou Elán je Elán, na Kolibe robili upútavky na program Puhdys je Puhdys. Puhdys je Puhdys, to je ako Elán je Elán,” povedala dokonca postava Emila Blichára v Paneláku. 1. apríla večer sa potom diváci dozvedeli, že išlo len o žart a žiadna relácia s takýmto názvom sa nechystá. 
     
  • V roku 2009 zas Markíza priniesla seriál Rádio. Jojka okamžite urobila internetový projekt Rádio Hijó s Lukášom Latinákom a Robom Jakabom. 
     
  • V roku 2012 si na Kolibe trúfli asi najviac. Vo videu zostavenom z jesenných filmov nechala Jojka zničiť logo Markízy mutantom Hulkom. 
     
  • Minulý rok sa podarilo jojkárskemu Paneláku dosiahnuť hranicu 130 tisíc fanúšikov na Facebooku. Pri tejto príležitosti poďakovali fanúšikom zas narážkami na konkurenciu: „Ženy ani chlapi pri takýchto úspechoch neplačú, tak si pripime s búrlivým vínom na ďalšie pekné čísla.”

Televízia Joj použila pri promovaní seriálu Vinári podobný obrázok, aký je spätý s Búrlivým vínom. V Markíze to evidentne pocítili ako útok.
Zobraziť galériu (10)
Televízia Joj použila pri promovaní seriálu Vinári podobný obrázok, aký je spätý s Búrlivým vínom. V Markíze to evidentne pocítili ako útok.

Viac o téme: Búrlivé vínoVinári
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu