BRATISLAVA - Nie je akcia, ako akcia! Niekedy sa zľavnený tovar kúpiť oplatí, inokedy na ňom spotrebiteľ skôr prerobí. Podobný zážitok z bardejovského supermarketu má aj čitateľ Topiek Dušan, ktorý sa radšej po pozretí na výhodnú cenu jahôd a ich vzhľad otočil na päte a košík nechal prázdny. Z fotografií sa dá ľahko pochopiť, prečo.
Obchodné reťazce disponujú rôznymi marketingovými ťahmi, ktoré majú ľudí nalákať ku kúpe ich tovarov. Jedným z tých základných je aj zníženie ceny, pretože tá býva pre väčšinu v konečnom dôsledku rozhodujúca. Niekedy by však zodpovední mali aj skontrolovať to, čo za túto cenu spotrebiteľovi ponúkajú, pretože ako sa vraví: Nie je všetko zlato, čo sa blyští.
Na tovar po záruke, plesnivé salámy, prebalené syry a podobné "výdobytky" modernej podnikateľskej doby sa už znieslo množstvo sťažností. Každodenný zápas spotrebiteľa o kvalitné výrobky v obchodoch neutícha a naši čitatelia sa s nami pravidelne delia o svoje niekedy až neuveriteľné zážitky. Jedným z nich je aj Dušan, ktorého rýchlo prešla chuť na také zdravé ako ovocie, ako sú jahody.
"Večer som bol nakupovať v bardejovskom Kauflande. Krátko pred 20. hod som začul ako hlásia z reproduktorov v predajni akciovú ponuku na nejakú zeleninu a ovocie a okrem iného aj na misku jahôd. Vravel som si, že tie si kúpim, keďže ich všetci doma máme radi. No hneď ma prešla chuť, keď som zbadal, v akom sú stave. Väčšina bola popučená a vytekala z nich šťava, a ako bonus boli medzi nimi aj plesnivé kúsky," opísal nám svoju negatívnu skúsenosť Dušan, ktorý vraj nevidel prvýkrát na pultoch zeleninu a ovocie, ktoré tam už nemali čo robiť.
"Mám taký pocit, že oni večer vystavia na predaj hocičo, znížia cenu a dúfajú, že menej solventní zákazníci im ten odpad kúpia," zhodnotil Dušan svoj dojem.