PRAHA – Stále viac firiem a reklamných agentúr sa snaží zaujať potenciálnych klientov agresívnou, trefnou a hlavne originálnou reklamou. V tomto smere je však veľmi jednoduché prestreliť od skutočne vtipnej a pútavej reklamy k absolútnemu protipólu, poburujúcim inzerátom. Reklama českej firmy na zbrane spôsobila u našich západných susedov poriadny poprask.
V januárovom čísle magazínu Střelecká revue uverejnila istá spoločnosť zaoberajúca sa predajom zbraní inzerát, ktorý pobúril verejnosť. Upozornil na to český Radiožurnál, ide totiž o naozaj nevhodné použitie záberu z nahrávky popravy britského novinára Davida Hainesa, na ktorom Haines kľačí na zemi a radikálny príslušník Islamského štátu sa mu chystá odrezať hlavu. Túto fotografiu dopĺňa text: „S holými rukami môžete byť čoskoro na kolenách. Najväčší výber samonabíjacích AK v kresťanskej Európe.“
Najhoršie na celej veci je, že majiteľ spoločnosti sa verejne neospravedlnil, čo naštvalo ešte viac ľudí. Svojím inzerátom chcel podľa vlastných slov iba „pobaviť, nie v zmysle rozosmiať, ale v zmysle baviť, teda zaujať“ odbornú verejnosť, nemôže vraj za to, že sa inzerát dostal aj k laikom, teda ľuďom, ktorí nemajú záujem kúpiť si zbraň. Vyjadrenia konateľa spoločnosti sú však minimálne necitlivé.
„Žijeme v dobe, kedy mnoho našich spoluobčanov zaskočí, že pušky strieľajú, nože režú, auta jazdia a sršne nás môžu úplne nekorektne popichať žihadlami,“ uvádza vo svojom vyhlásení táto spoločnosť a pokračuje: „Použili sme v reklame veľmi frekventovaný obrázok a chceli sme sloganom v odbornom periodiku svojim zákazníkom pripomenúť s trochou nadhľadu, že v živote môžu nastať situácie, kedy mať prázdne ruky nie je tá najlepšia voľba.“
Z celej situácie, ktorá okolo reklamy vznikla, viní práve Radiožurnál, ktorý podľa nich problém vykonštruoval. „V žiadnom prípade sme týmto inzerátom nechceli znížiť niečiu dôstojnosť. Osobne sa domnievam, že vláda na Blízkom východe má s náboženským vyznaním pramálo spoločného a že použité fotografie popravy sýrskych vojakov alebo irackých policajtov by boli úplnej väčšine "kvetomilov", ktorí sa nad použitou fotografiou teraz toľko rozčuľujú, úplne ukradnuté, takýchto vrážd sa tam denne odohrávajú desiatky,“ vysvetľuje konateľ firmy.
Nechávame čitateľov, aby si na túto reklamu utvorili názor sami.
{{ poll.title }}
{{ poll.title }}
{{ poll.thanks }}
{{ poll.title }}
{{ profiles[profileEvalueated.index].name }}
Zhoda: {{ profileEvalueated.weightPercentage }}%