BRATISLAVA - Dobrý biznis! Miro Jaroš (36) sa už dlhšie venuje tvorbe pre deti. Vydáva náučné ilustrované knižky s pesničkami pre najmenších, v ktorých ich učí základom hygieny či používaniu čarovných slovíčok. Aktuálnu sériu dvoch publikácií plánuje obohatiť tento rok o ďalšie témy. Videoklipy k týmto skladbám dosahujú miliónové pozretia a patria k jeho najsledovanejším. Podľa všetkého sa spevákovi detskí fanúšikovia starajú o pekný príjem.
O projektoch pre deti sa všeobecne hovorí ako o lukratívnych biznisoch. Miro Jaroš o tom vie svoje. Prednedávnom mu vyšla druhá knižka s názvom Čarovné slovíčka zo série náučných publikácií pre deti predškolského veku. Ku každej spevák nahrá pesničku a na internete zverejní klip. Zarába tak nie len na predaji knižiek, hranosti skladieb, ale aj na sledovanosti na internete. Okrem toho je vyhľadávaným hosťom podujatí pre deti a rodiny. „Záujem o vystúpenia detského charakteru je obrovský, no nie je to prioritne to, čomu sa chcem venovať,“ hovorí interpret, ktorý je zároveň autorom skladieb, čiže mu ide do vrecka aj autorský honorár. O cene vystúpení sa však baviť nechcel: „To je otázka na môjho manažéra. Myslím si, že klient dostane za svoje peniaze to, čo očakáva. A to je hlavné.“
Miro Jaroš je na hudobnej scéne už 10 rokov a dobre vie, ako to v tejto branži chodí. „Nie je to ľahké, no mne sa celkom darí. Mám skvelý tím ľudí a nos na úspešné projekty,“ pochválil sa. Sám totiž stojí za kariérou Dominiky Mirgovej, ktorej produkoval album #Nová a vydal vo svojom vydavateľstve. Ani príjmy z tejto oblasti však konkretizovať nechce. „Napísal som celý jej album, produkoval a vydal ho. Máme medzi sebou štandardný vzťah umelca a vydavateľa. Myslím si, že sa nám spolu dobre robí a fungujeme na férovom princípe.“ V budúcnosti plánuje objavovať aj nové talenty.
VIDEO: Pozrite si klip ku knihe Čarovné slovíčka.