Sobota23. november 2024, meniny má Klement, zajtra Emília

RTVS: Za pokles sledovanosti STV môže aj digitalizácia

Ilustračné foto Zobraziť galériu (2)
Ilustračné foto

BRATISLAVA - Za klesajúcim trendom sledovanosti Slovenskej televízie (STV) nie je len vysielaný obsah, ale aj prechod vysielania z analógového na digitálne. Uviedol to hovorca Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Richard Šümeghy.

"Prieskumy ukazujú, že v dôsledku procesu digitalizácie zaznamenali pokles až do 1,5 percenta práve stanice s najvyšším pokrytím, to znamená aj Jednotka a Dvojka. Ukazuje sa, že výrazne získali v pokrytí menšie televízne programové služby," poukázal.

Negatívny dopad na sledovanosť STV má podľa neho napríklad aj rozšírenie satelitného príjmu. "Kým v roku 2004 mali na Slovensku satelitný príjem len necelé dve percentá obyvateľov, v prvom štvrťroku 2011 ich už bolo takmer 40 percent," povedal Šümeghy. Diváci tak majú na výber z väčšieho počtu televíznych staníc než bolo v predchádzajúcich rokoch.

Vedenie televízie však priznáva aj nedostatky v programovej štruktúre. Tie však podľa neho spôsobuje úsporný rozpočet a vysoký dlh, ktorý RTVS zdedila po Slovenskej televízii. "V súčasnosti nemáme peniaze na nákup nových programov. Výraznejšie zmeny sa preto prejavia až na budúci rok," uviedol Šümeghy.

Slovenská televízia sa od 1. júla vrátila po viac ako štyroch mesiacoch k výsledkom sledovanosti. Takzvané peoplemetre odhalili, že sledovanosť Jednotky nepresiahla ani v jednom týždni júla 6-percentnú hranicu. Súhrnný podiel verejnoprávnej televízie na trhu bol v minulom týždni 11,2 percenta, teda výrazne nižší ako v prípade súkromných staníc TV JOJ (19,8 %) a TV Markíza (26,3 %).

"Pri porovnávaní sledovanosti STV s komerčnými televíznymi stanicami je zavádzajúce vychádzať z cieľovej skupiny 12 až 54 rokov, ktorá je dôležitá pre zadávateľov reklamy. Verejnoprávna televízia je určená pre všetky vekové kategórie a pri zisťovaní podielu sledovanosti sa vychádza z cieľovej skupiny 12+," poukázal hovorca verejnoprávneho média.

Údaje sledovanosti od tohto týždňa začal uverejňovať web STV i dodávateľská spoločnosť PMT. Verejnoprávna televízia sa jej za tieto údaje zaviazala platiť do 31. januára 2016 mesačne čiastku 36.100 eur (bez DPH). Podľa hovorcu RTVS by už v najbližšom období mali na portáli televízie pribudnúť aj výsledky sledovanosti za obdobie február až jún.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu