JOHN LASSETER (réžia) vstúpil do filmovej histórie v roku 1995 ako režisér prvého počítačom animovaného celovečerného filmu Toy Story – Boj hračiek, za ktorý získal Oscara za zvláštny prínos kinematografii. Ďalšie uznanie mu priniesli filmy Život chrobáka (1998) a Toy Story 2 - Príbeh hračiek (1999). Autá sú jeho návratom k réžii po siedmich rokoch, počas ktorých sa podieľal na produkcii ďalších úspešných titulov štúdia Pixar (Rodinka Úžasných, Hľadá sa Nemo, Monsters, a.s..), bol kreatívnym viceprezidentom Pixaru a supervízorom výstavby zatiaľ najmodernejšieho štúdia v Emeryville v Kalifornii. Autá zabrnkali na strunu Lasseterovej lásky k motorizmu a pretekom a nastoľujú otázky, ktoré ho oslovili.
Už ako stredoškolák začal Lasseter tráviť každé prázdniny brigádovaním v štúdiu Walta Disneyho, v čom pokračoval aj počas štúdia na známej kalifornskej umeleckej vysokej škole CalArts. Obidva animované filmy, ktoré počas štúdia vytvoril (Lady And The Lamp, Nitemare) získali študentského Oscara.
Po absolvovaní školy v roku 1979 ostal u Disneyho a podieľal sa na kreslených filmoch Lišiak a pes a Vianočná koleda Myšiaka Mickeyho. Keď v Disneyho štúdiu vznikol prvý "počítačový" film Tron, Lassetera to inšpirovalo k vlastným experimentom na tomto poli, spolu s animátorom Glenom Keanom. Výsledkom bol tridsaťsekundový film Where The Wild Things Are, ktorý ukázal možnosti tradičnej ručnej animácie kombinovanej s počítačovou grafikou. V roku 1983 Lasseter navštívil oddelenie počítačovej grafiky Lucasfilmu a bol taký uchvátený, že prešiel od Disneyho k Lucasovi. Po pol roku odišiel do Pixaru. Tu vytvoril viacero krátkych filmov, ako napríklad Luxo Jr. (1986), Red’s Dream (1987), Tin Toy (Oscar za rok 1989) a Knick Knack (1989).
Po absolvovaní školy v roku 1979 ostal u Disneyho a podieľal sa na kreslených filmoch Lišiak a pes a Vianočná koleda Myšiaka Mickeyho. Keď v Disneyho štúdiu vznikol prvý "počítačový" film Tron, Lassetera to inšpirovalo k vlastným experimentom na tomto poli, spolu s animátorom Glenom Keanom. Výsledkom bol tridsaťsekundový film Where The Wild Things Are, ktorý ukázal možnosti tradičnej ručnej animácie kombinovanej s počítačovou grafikou. V roku 1983 Lasseter navštívil oddelenie počítačovej grafiky Lucasfilmu a bol taký uchvátený, že prešiel od Disneyho k Lucasovi. Po pol roku odišiel do Pixaru. Tu vytvoril viacero krátkych filmov, ako napríklad Luxo Jr. (1986), Red’s Dream (1987), Tin Toy (Oscar za rok 1989) a Knick Knack (1989).