BRATISLAVA - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) budú musieť vyhlásiť v poradí už štvrtú súťaž na stavebný dozor pre modernizačné práce na traťovom úseku Piešťany - Nové Mesto nad Váhom. Zrušili totiž tretiu súťaž, ktorú vyhlásili v polovici vlaňajšieho novembra.
"Dôvodom je skutočnosť, že ani jeden uchádzač nesplnil podmienky účasti vo verejnom obstarávaní," uviedli ŽSR. Štvrtú súťaž pritom plánujú vyhlásiť počas januára až februára tohto roka metódou rokovacieho konania so zverejnením. Prvú súťaž na stavebný dozor vyhlásili ŽSR ešte v marci minulého roka, zrušiť ju však museli na základe nariadenia Úradu pre verejné obstarávanie. Koncom júla preto vyhlásila spoločnosť druhú súťaž. Tú museli ŽSR zrušiť podobne ako pri nasledujúcej tretej súťaži pre nesplnenie podmienok uchádzačmi.
Uvedený úsek v dĺžke 19,98 kilometra sa mal začať pôvodne modernizovať v druhej polovici minulého roka. Aj napriek tomu odhadujú ŽSR ukončenie modernizačných prác na rok 2008. Celkové oprávnené náklady stavby sú vo výške 89,3 mil. eur, pričom pochádzať budú zo štátneho rozpočtu, ako aj z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie (EÚ). "Zrušené súťaže a následné posunutie začiatku prác neovplyvnia sľúbený prísun financií z EÚ," skonštatoval koncom októbra 2005 riaditeľ odboru zahraničnej pomoci ŽSR Miroslav Matúšek s tým, že zástupcovia Európskej komisie veľmi pozorne kontrolujú celý priebeh čerpania prostriedkov z EÚ. "Podmienky sú veľmi prísne a je lepšie súťaž zrušiť a vyhlásiť novú, ako niektorú z nich nedodržať a následne tak prísť o významnú podporu z únie," podčiarkol Matúšek.
Trať určená na modernizáciu je súčasťou približne 53-kilometrového úseku Trnava - Nové Mesto nad Váhom, ktorý predstavuje jeden z úsekov V. železničného eurokoridoru prechádzajúceho cez Slovensko. Slovenská vetva koridoru je dlhá 536,2 kilometra a zahŕňa železničnú trať z Bratislavy cez Žilinu a Košice až po Čiernu nad Tisou a končí pri štátnej hranici s Ukrajinou. Celkové náklady na modernizáciu slovenskej vetvy eurokoridoru odhadujú ŽSR na zhruba 2 mld. eur, čo je približne 74,722 mld. Sk.
Uvedený úsek v dĺžke 19,98 kilometra sa mal začať pôvodne modernizovať v druhej polovici minulého roka. Aj napriek tomu odhadujú ŽSR ukončenie modernizačných prác na rok 2008. Celkové oprávnené náklady stavby sú vo výške 89,3 mil. eur, pričom pochádzať budú zo štátneho rozpočtu, ako aj z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie (EÚ). "Zrušené súťaže a následné posunutie začiatku prác neovplyvnia sľúbený prísun financií z EÚ," skonštatoval koncom októbra 2005 riaditeľ odboru zahraničnej pomoci ŽSR Miroslav Matúšek s tým, že zástupcovia Európskej komisie veľmi pozorne kontrolujú celý priebeh čerpania prostriedkov z EÚ. "Podmienky sú veľmi prísne a je lepšie súťaž zrušiť a vyhlásiť novú, ako niektorú z nich nedodržať a následne tak prísť o významnú podporu z únie," podčiarkol Matúšek.
Trať určená na modernizáciu je súčasťou približne 53-kilometrového úseku Trnava - Nové Mesto nad Váhom, ktorý predstavuje jeden z úsekov V. železničného eurokoridoru prechádzajúceho cez Slovensko. Slovenská vetva koridoru je dlhá 536,2 kilometra a zahŕňa železničnú trať z Bratislavy cez Žilinu a Košice až po Čiernu nad Tisou a končí pri štátnej hranici s Ukrajinou. Celkové náklady na modernizáciu slovenskej vetvy eurokoridoru odhadujú ŽSR na zhruba 2 mld. eur, čo je približne 74,722 mld. Sk.