BRATISLAVA - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vyhlásila koncom minulého roka verejnú súťaž na zhotoviteľa prvej časti diaľničného úseku D1 Mengusovce - Jánovce. Záujemcovia o výstavbu tohto 8-kilometrového úseku môžu súťažné podklady získať do 27. januára 2006, na predkladanie ponúk majú čas do 15. februára 2006, pričom rozhodujúcim kritériom ich hodnotenia bude najnižšia cena.
NDS pritom v septembri 2005 uviedla, že na výstavbu tohto úseku očakáva náklady vo výške 4 mld. Sk až 4,7 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty. Výstavba diaľnice by sa mala spolufinancovať aj z Kohézneho fondu, jej ukončenie NDS predpokladá v marci 2009.
Záujemcovia o dielo musia zložiť zábezpeku na zabezpečenie viazanosti ponuky v čiastke 5 mil. Sk, ako aj zábezpeku na vykonanie prác vo výške 5 % zo zmluvnej ceny. NDS okrem toho vyžaduje ročný obrat uchádzačov vo výške 3,5 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty v každom z rokov 2002 až 2004 či minimálne dva projekty podobného charakteru so stavebným nákladom cez 1,5 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty, ktoré sa dali do užívania v období od roku 2000 do konca septembra 2005. Súčasťou uvedeného diaľničného úseku je vybudovanie tunela Bôrik s dvoma tunelovými rúrami v dĺžke 996 metrov, výstavba mostných objektov, preložka inžinierskych sietí, vodných tokov, železničných tratí či výstavba zárubných a oporných múrov.
Uvedená súťaž na zhotoviteľa je už tretia v poradí, tú poslednú musela NDS zrušiť v júni minulého roka na základe rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie. Generálny riaditeľ NDS Dušan Faktor však verí, že túto novú súťaž sa už podarí úspešne uzavrieť.
Uvedená časť diaľnice je súčasťou takmer 26-kilometrového diaľničného úseku, ktorého zvyšné dve časti sa začali stavať už začiatkom mája minulého roka. Druhý úsek v dĺžke vyše 14 kilometrov z Veľkej pri Poprade až do Matejoviec stavia združenie Doprastav, a.s. a Strabag, a.s. Práce na treťom úseku z Matejoviec až za mimoúrovňovú križovatku Spišský Štvrtok realizuje konzorcium vedené českou akciovou spoločnosťou Stavby silnic a železnic, odštepný závod Hradec Králové. Podľa Faktora by mali náklady na celý úsek predstavovať približne 10 mld. Sk. Túto sumu by mali podľa hovorcu NDS Marcela Jánošíka na 74 % pokrývať financie z Kohézneho fondu, 30 mil. eur poskytne Európska investičná banka a zvyšok bude zo štátneho rozpočtu.
Záujemcovia o dielo musia zložiť zábezpeku na zabezpečenie viazanosti ponuky v čiastke 5 mil. Sk, ako aj zábezpeku na vykonanie prác vo výške 5 % zo zmluvnej ceny. NDS okrem toho vyžaduje ročný obrat uchádzačov vo výške 3,5 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty v každom z rokov 2002 až 2004 či minimálne dva projekty podobného charakteru so stavebným nákladom cez 1,5 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty, ktoré sa dali do užívania v období od roku 2000 do konca septembra 2005. Súčasťou uvedeného diaľničného úseku je vybudovanie tunela Bôrik s dvoma tunelovými rúrami v dĺžke 996 metrov, výstavba mostných objektov, preložka inžinierskych sietí, vodných tokov, železničných tratí či výstavba zárubných a oporných múrov.
Uvedená súťaž na zhotoviteľa je už tretia v poradí, tú poslednú musela NDS zrušiť v júni minulého roka na základe rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie. Generálny riaditeľ NDS Dušan Faktor však verí, že túto novú súťaž sa už podarí úspešne uzavrieť.
Uvedená časť diaľnice je súčasťou takmer 26-kilometrového diaľničného úseku, ktorého zvyšné dve časti sa začali stavať už začiatkom mája minulého roka. Druhý úsek v dĺžke vyše 14 kilometrov z Veľkej pri Poprade až do Matejoviec stavia združenie Doprastav, a.s. a Strabag, a.s. Práce na treťom úseku z Matejoviec až za mimoúrovňovú križovatku Spišský Štvrtok realizuje konzorcium vedené českou akciovou spoločnosťou Stavby silnic a železnic, odštepný závod Hradec Králové. Podľa Faktora by mali náklady na celý úsek predstavovať približne 10 mld. Sk. Túto sumu by mali podľa hovorcu NDS Marcela Jánošíka na 74 % pokrývať financie z Kohézneho fondu, 30 mil. eur poskytne Európska investičná banka a zvyšok bude zo štátneho rozpočtu.