FRANKFURT - Najväčšia nemecká letecká spoločnosť Deutsche Lufthansa zvýšila za obdobie od januára do konca septembra tržby medziročne o 4,7 % na 13,3 mld. eur.
Spoločnosť tak prekonala očakávania analytikov, ktorí predpokladali jej deväťmesačné tržby na úrovni 13,16 mld. eur. Ako Lufthansa ďalej uviedla, jej tržby sa zvýšili najmä vďaka rastu osobnej dopravy. Prevádzkový zisk za tri kvartály spoločnosť v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka takmer zdvojnásobila z 251 mil. eur na 471 mil. eur. Čistý zisk spoločnosti za sledované obdobie vzrástol na 416 mil. eur z minuloročnej úrovne 164 mil. eur.
Na čistý zisk spoločnosti mal pozitívny vplyv aj predaj podielov v cestovnej agentúre Amadeus za 180 mil. eur, a vo firme Loyalty Partner za 100 mil. eur. Vďaka dobrým deväťmesačným výsledkom Lufthansa zvýšila svoj pôvodný odhad celoročného prevádzkového zisku, ktorý by mal "výrazne presiahnuť" 400 mil. eur.
V predchádzajúcom odhade Lufthansa uvádzala iba toľko, že zisk bude vyšší ako 400 mil. eur po tom, ako v roku 2004 dosiahol úroveň 383 mil. eur. Preprava pasažierov leteckej spoločnosti sa medziročne v období od januára do konca septembra zvýšila o 4,7 % na 38,8 mil. osôb.
Na čistý zisk spoločnosti mal pozitívny vplyv aj predaj podielov v cestovnej agentúre Amadeus za 180 mil. eur, a vo firme Loyalty Partner za 100 mil. eur. Vďaka dobrým deväťmesačným výsledkom Lufthansa zvýšila svoj pôvodný odhad celoročného prevádzkového zisku, ktorý by mal "výrazne presiahnuť" 400 mil. eur.
V predchádzajúcom odhade Lufthansa uvádzala iba toľko, že zisk bude vyšší ako 400 mil. eur po tom, ako v roku 2004 dosiahol úroveň 383 mil. eur. Preprava pasažierov leteckej spoločnosti sa medziročne v období od januára do konca septembra zvýšila o 4,7 % na 38,8 mil. osôb.