BRATISLAVA - V tuneli Sitina ukončili robotníci výstavbu vozovky so šírkou 7,13 metrov. Stavebné práce v oboch rúrach tunela, ktorý je súčasťou diaľnice D2 Lamačská cesta - Staré Grunty, plánuje spoločnosť Skanska BS ukončiť do konca tohto roka.
Následne sa môže na stavbe montovať technologické vybavenie pozostávajúce napríklad z vetrania tunela, osvetlenia či riadiacich systémov. Tunel by sa mal začať používať koncom budúceho roka, jeho definitívne dokončenie plánuje Národná diaľničná spoločnosť na apríl 2007.
Stavebné práce na tuneli začali spoločnosti Taisei a Skanska BS koncom roka 2003 a na prerazenie oboch tunelových rúr potrebovali 17 mesiacov. Tunel má v oboch smeroch takmer 1,5 kilometra, pričom východná rúra meria 1 415 metrov a západná 1 440 metrov. Stavebné práce na tuneli sú súčasťou projektu D2 Lamačská cesta - Staré Grunty Bratislava.
"Kontraktačná cena celého projektu predstavuje približne 3,5 mld. Sk, konečná cena sa však pravdepodobne zvýši," skonštatoval v máji predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Skanska SK Daniel Bél. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora 82 % stavby financuje Japonsko, zvyšných 18 % prostriedkov poskytuje slovenská strana.
Po dokončení celého projektu bude kompletne vybudovaný obchvat hlavného mesta Slovenska a vytvorí sa tak súvislé diaľničné spojenie z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. "Projekt je významný nielen preto, že odľahčí premávku v Bratislave, ale zároveň bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie, zvýšenie komfortnosti a bezpečnosti dopravy," zdôraznil minister dopravy Pavol Prokopovič.
Stavebné práce na tuneli začali spoločnosti Taisei a Skanska BS koncom roka 2003 a na prerazenie oboch tunelových rúr potrebovali 17 mesiacov. Tunel má v oboch smeroch takmer 1,5 kilometra, pričom východná rúra meria 1 415 metrov a západná 1 440 metrov. Stavebné práce na tuneli sú súčasťou projektu D2 Lamačská cesta - Staré Grunty Bratislava.
"Kontraktačná cena celého projektu predstavuje približne 3,5 mld. Sk, konečná cena sa však pravdepodobne zvýši," skonštatoval v máji predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Skanska SK Daniel Bél. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora 82 % stavby financuje Japonsko, zvyšných 18 % prostriedkov poskytuje slovenská strana.
Po dokončení celého projektu bude kompletne vybudovaný obchvat hlavného mesta Slovenska a vytvorí sa tak súvislé diaľničné spojenie z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. "Projekt je významný nielen preto, že odľahčí premávku v Bratislave, ale zároveň bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie, zvýšenie komfortnosti a bezpečnosti dopravy," zdôraznil minister dopravy Pavol Prokopovič.