BRATISLAVA - Za tri štvrťroky tohto roku predstavoval predaj nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony spolu 51 638 vozidiel, čo v medziročnom porovnaní znamená 8-percentný nárast.
Ako ďalej informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR, septembrový predaj dosiahol 5 396 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. V porovnaní so septembrom roku 2004 to predstavuje nárast o 10,35 %.
Najväčší podiel predaja za deväť mesiacov dosiahla značka Škoda, keď jej trhový podiel predstavoval 28,60 %. Škoda si tak podľa Novákovej s 14 770 registráciami udržuje svoju pozíciu na trhu. Druhú priečku najpredávanejších áut v SR obsadili vozidlá značky Peugeot so 7,34-percentným podielom na trhu. Treťou najžiadanejšou značkou bol Renault s trhovým podielom 6,59 %. Volkswagen so štvrtým najvyšším predajom dosiahol 6,48-percentný podiel a piaty Citroën 6,44 %. Ďalej nasledovali automobily Opel s 4,72-percentným podielom, Suzuki s podielom 4,56 % a Ford s 3,98 %. "Deviaty Fiat mal 3,84-percentný podiel a skupinu desiatich najžiadanejších značiek na Slovensku po prvých deviatich mesiacoch tohto roka uzatvára s podielom 3,09 % Hyundai," dodala Nováková.
Najväčší podiel predaja za deväť mesiacov dosiahla značka Škoda, keď jej trhový podiel predstavoval 28,60 %. Škoda si tak podľa Novákovej s 14 770 registráciami udržuje svoju pozíciu na trhu. Druhú priečku najpredávanejších áut v SR obsadili vozidlá značky Peugeot so 7,34-percentným podielom na trhu. Treťou najžiadanejšou značkou bol Renault s trhovým podielom 6,59 %. Volkswagen so štvrtým najvyšším predajom dosiahol 6,48-percentný podiel a piaty Citroën 6,44 %. Ďalej nasledovali automobily Opel s 4,72-percentným podielom, Suzuki s podielom 4,56 % a Ford s 3,98 %. "Deviaty Fiat mal 3,84-percentný podiel a skupinu desiatich najžiadanejších značiek na Slovensku po prvých deviatich mesiacoch tohto roka uzatvára s podielom 3,09 % Hyundai," dodala Nováková.