BRATISLAVA - Pomalé budovanie diaľničnej siete nie je u nás spôsobené nedostatkom financií, zhodli sa hostia dnešnej diskusnej relácie Slovenského rozhlasu (SRo) Sobotné dialógy. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora bránia rýchlejšiemu napredovaniu stavebných prác problémy pri výkupe pozemkov a získavaní povolení rôzneho druhu.
Riešenie nevidí ani v rýchlejšom zapájaní súkromného kapitálu. Projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) si podľa neho vyžadujú kvalitnú prípravu, na čo poukazujú aj negatívne skúsenosti s touto formou financovania z okolitých krajín.
Prezident Zväzu priemyselných podnikateľov Ivan Čarnogurský si naopak myslí, že ministerstvo dopravy nevyužíva dostatočne súkromné zdroje.
V rámci projektov PPP mohli byť podľa neho už dnes realizované investície v hodnote 100 miliárd korún. Zatiaľ je podľa neho reálne len to, že štát zaplatí 1 miliardu korún "za múdre reči poradcu, ktorý doteraz neporadil jednu konkrétnu vec". Neefektívne vynakladanie peňazí ohrozuje podľa Čarnogurského aj budúce možnosti pri čerpaní prostriedkov zo štrukturálnych fondov Európskej únie.
Nezávislý poslanec Ján Mikolaj je za "tvrdší" postup vlády pri realizovaní prác vo verejnom záujme, hlavne pri problémoch s výkupom pozemkov. Vláda by tak podľa neho mohla predísť meškaniu a následnému predražovaniu stavebných prác.
V rámci projektov PPP mohli byť podľa neho už dnes realizované investície v hodnote 100 miliárd korún. Zatiaľ je podľa neho reálne len to, že štát zaplatí 1 miliardu korún "za múdre reči poradcu, ktorý doteraz neporadil jednu konkrétnu vec". Neefektívne vynakladanie peňazí ohrozuje podľa Čarnogurského aj budúce možnosti pri čerpaní prostriedkov zo štrukturálnych fondov Európskej únie.
Nezávislý poslanec Ján Mikolaj je za "tvrdší" postup vlády pri realizovaní prác vo verejnom záujme, hlavne pri problémoch s výkupom pozemkov. Vláda by tak podľa neho mohla predísť meškaniu a následnému predražovaniu stavebných prác.