KOŠICE - Výstavbu štvorprúdovej rýchlostnej cesty Košice - Kechnec po hranicu s Maďarskom treba urýchliť, a nie odkladať začatie jej výstavby, myslí si primátor Košíc Zdenko Trebuľa.
Podľa neho Košice a celé východné Slovensko dopláca na skutočnosť, že nemá diaľničné spojenie. "Náš záujem o čo najrýchlejšie dobudovanie rýchlostnej komunikácie z Košíc k štátnej hranici s Maďarskom deklarovalo mesto už niekoľkokrát a administratívu, ktorá je v kompetencii mesta, vybavovalo čo najrýchlejšie,“ povedal Trebuľa. Nerozhodnosť samospráv obcí, ktoré zdržujú proces územného rozhodovania v prípade vybudovania rýchlostnej komunikácie Košice - Milhosť, považuje Trebuľa za brzdu, rovnako aj žiadosť obce Kechnec o presun hraničného priechodu.
Minister dopravy Pavol Prokopovič práve tým odôvodňuje ďalšie odloženie začatia výstavby rýchlostnej cesty. Ako počas nedávnej návštevy v Košiciach uviedol, peniaze na stavbu by neboli až takým veľkým problémom. Dodal, že navyše Maďarsko nesúhlasí s preložením hraničného priechodu. Podľa Trebuľu však začatie výstavby cesty až niekedy v roku 2008 spôsobí mnoho problémov, preto treba výstavbu cesty urýchliť. Vláda i ministerstvo dopravy majú nástroje, ako túto situáciu riešiť.
Už teraz do priemyselného parku v Kechneci denne dochádza takmer dvetisíc ľudí. Ak sa nezačne cesta stavať čo najskôr, podľa možností už na budúci rok, dopravná situácia sa podľa odborníkov mimoriadne skomplikuje. Keď sa rozbehne výroba prevodoviek v závode Ford-Getrag, v úseku Košice-Kechnec vzrastie hustota najmä kamiónovej a osobnej dopravy. Do priemyselného parku bude za prácou dochádzať okolo štyri až päťtisíc ľudí denne. Východné Slovensko a Košice stratili už pre slabú cestnú infraštruktúru viacerých veľkých investorov – napríklad fínsku firmu KONE, ktorá tu chcela postaviť strojársku fabriku, spoločnosti MAN i Samsung. V dôsledku toho prišlo východné Slovensko o tisícky pracovných príležitostí.
Minister dopravy Pavol Prokopovič práve tým odôvodňuje ďalšie odloženie začatia výstavby rýchlostnej cesty. Ako počas nedávnej návštevy v Košiciach uviedol, peniaze na stavbu by neboli až takým veľkým problémom. Dodal, že navyše Maďarsko nesúhlasí s preložením hraničného priechodu. Podľa Trebuľu však začatie výstavby cesty až niekedy v roku 2008 spôsobí mnoho problémov, preto treba výstavbu cesty urýchliť. Vláda i ministerstvo dopravy majú nástroje, ako túto situáciu riešiť.
Už teraz do priemyselného parku v Kechneci denne dochádza takmer dvetisíc ľudí. Ak sa nezačne cesta stavať čo najskôr, podľa možností už na budúci rok, dopravná situácia sa podľa odborníkov mimoriadne skomplikuje. Keď sa rozbehne výroba prevodoviek v závode Ford-Getrag, v úseku Košice-Kechnec vzrastie hustota najmä kamiónovej a osobnej dopravy. Do priemyselného parku bude za prácou dochádzať okolo štyri až päťtisíc ľudí denne. Východné Slovensko a Košice stratili už pre slabú cestnú infraštruktúru viacerých veľkých investorov – napríklad fínsku firmu KONE, ktorá tu chcela postaviť strojársku fabriku, spoločnosti MAN i Samsung. V dôsledku toho prišlo východné Slovensko o tisícky pracovných príležitostí.