BRATISLAVA - O privatizáciu Letiska Milana Rastislava Štefánika a Letiska Košice má záujem osem konzorcií. Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácií (MDPaT) zatiaľ nechce prezradiť viac o konkrétnych ponukách. Minister však tvrdí, že letiská odklepne tomu, kto dá viac.
Do uzávierky podalo predbežnú ponuku na kúpu 66 percent akcií bratislavského a košického letiska 8 konzorcií zo 49 prihlásených záujemcov. MDPaT však odmietlo spresniť, koľko záujemcov predložilo ponuky na letisko v Bratislave a koľko v metropole východu.
Hovorca ministerstva Tomáš Šarluška pripustil, že niektoré konzorciá majú záujem o kúpu obidvoch letísk. "So záujmom o privatizáciu letiska sme spokojní. V ďalšom kole z ôsmich záujemcov vyberieme päť najvážnejších," povedal Šarluška. Vo finálnom štádiu privatizácie letísk bude ministerstvo zaujímať najmä finančná ponuka záujemcu a stratégia ďalšieho rozvoja letísk. V prípade Letiska Košice je účtovná hodnota 2,2 miliardy Sk a bratislavského letiska 7,5 miliardy korún. Očakávaný výnos však môže byť vzhľadom na výbornú strategickú polohu Bratislavy - v blízkosti hraníc s Rakúskom, Maďarskom a Českom - oveľa vyšší. Medzi záujemcami o privatizáciu letísk je napríklad konzorcium spoločností J and T, španielskeho Abertisu a britského TBI s najväčším prevádzkovateľom letísk na svete AENA, letisko Viedeň-Schwechat, alebo Copenhagen Airports z Dánska.
Košické letisko v číslach
Novým košickým terminálom za pol roka prešlo takmer 106-tisíc cestujúcich, čo je o 18 percent viac ako vlani. Okrem štyroch pravidelných denných letov do Bratislavy i Prahy a dvoch do Viedne však pasažieri využili aj nepravidelné charterové linky do 19 destinácií.
Koľko ľudí lieta z Bratislavy
Bratislavské letisko vybavilo za osem mesiacov tohto roku vyše 863 000 ľudí. Do konca roka je predpoklad, že poskytnú služby 1,3 miliónom cestujúcim. Vlani ich bolo takmer 894 000. Podľa niektorých odhadov by služby letiska mohlo o 20 rokov využívať 7 až 8 miliónov ľudí. Dosiahlo by úroveň Budapešti v súčasnosti.
Čo bratislavské letisko očakáva od investora?
"V prvom rade je potrebné dobudovať infraštruktúru. Investície by mali smerovať do výstavby nového terminálu, alebo rozšírenia súčasného, aby bol schopný pokryť trojnásobnú kapacitu prepravených cestujúcich oproti súčasnému stavu," povedala hovorkyňa Letiska M. R. Štefánika Želmíra Habánová. Časť investícií by mala ísť aj do výstavby parkovacieho domu.
Hovorca ministerstva Tomáš Šarluška pripustil, že niektoré konzorciá majú záujem o kúpu obidvoch letísk. "So záujmom o privatizáciu letiska sme spokojní. V ďalšom kole z ôsmich záujemcov vyberieme päť najvážnejších," povedal Šarluška. Vo finálnom štádiu privatizácie letísk bude ministerstvo zaujímať najmä finančná ponuka záujemcu a stratégia ďalšieho rozvoja letísk. V prípade Letiska Košice je účtovná hodnota 2,2 miliardy Sk a bratislavského letiska 7,5 miliardy korún. Očakávaný výnos však môže byť vzhľadom na výbornú strategickú polohu Bratislavy - v blízkosti hraníc s Rakúskom, Maďarskom a Českom - oveľa vyšší. Medzi záujemcami o privatizáciu letísk je napríklad konzorcium spoločností J and T, španielskeho Abertisu a britského TBI s najväčším prevádzkovateľom letísk na svete AENA, letisko Viedeň-Schwechat, alebo Copenhagen Airports z Dánska.
Košické letisko v číslach
Novým košickým terminálom za pol roka prešlo takmer 106-tisíc cestujúcich, čo je o 18 percent viac ako vlani. Okrem štyroch pravidelných denných letov do Bratislavy i Prahy a dvoch do Viedne však pasažieri využili aj nepravidelné charterové linky do 19 destinácií.
Koľko ľudí lieta z Bratislavy
Bratislavské letisko vybavilo za osem mesiacov tohto roku vyše 863 000 ľudí. Do konca roka je predpoklad, že poskytnú služby 1,3 miliónom cestujúcim. Vlani ich bolo takmer 894 000. Podľa niektorých odhadov by služby letiska mohlo o 20 rokov využívať 7 až 8 miliónov ľudí. Dosiahlo by úroveň Budapešti v súčasnosti.
Čo bratislavské letisko očakáva od investora?
"V prvom rade je potrebné dobudovať infraštruktúru. Investície by mali smerovať do výstavby nového terminálu, alebo rozšírenia súčasného, aby bol schopný pokryť trojnásobnú kapacitu prepravených cestujúcich oproti súčasnému stavu," povedala hovorkyňa Letiska M. R. Štefánika Želmíra Habánová. Časť investícií by mala ísť aj do výstavby parkovacieho domu.