BRATISLAVA - S nakupovaním cez internet nemá žiadnu osobnú skúsenosť až 95 percent obyvateľov Slovenska. Vyplýva to z prieskumu, ktorý v júni tohto roku na vzorke 1 000 respondentov uskutočnila spoločnosť GfK Slovakia. Z výskumu ďalej vyplynulo, že len 3,1 % Slovákov viac ako raz využilo internet na nákup tovarov a služieb.
Na Slovensku zatiaľ využíva tento spôsob nákupu tovaru, resp. objednávania služieb len veľmi malé percento populácie. Podľa výsledkov aktuálneho prieskumu spoločnosti GfK Slovakia využilo aspoň raz možnosť nakupovať cez Internet 5 percent Slovákov. "Často" využíva túto možnosť menej ako jedno percento obyvateľov Slovenska starších ako 15 rokov. V prevažnej väčšine prípadov pri nákupe tovarov ide o nákup nových vecí. Približne pätina Slovákov, ktorí nakupujú cez internet, nakupuje okrem nových vecí aj použité veci z druhej ruky, resp. z bazára.
Najčastejším predmetom nákupu cez internet sú rôzne veci pre potešenie. Okrem toho Slováci nakupujú cez internet oblečenie, elektroniku, ojazdené autá a ďalšie tovary a služby. Z obdobného výskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť ENIGMA GfK vyplynulo, že v Nemecku využíva v súčasnosti nákup cez internet takmer polovica jeho obyvateľov. Aktuálne tak nakupuje cez internet viac ako 25 miliónov Nemcov, čo predstavuje 46 % celej populácie vo veku od 14 do 69 rokov.