Ilustračné foto (Zdroj: SITA)
BRATISLAVA - Valné zhromaždenie bratislavského letiska M.R. Štefánika z funkcií odvolalo členov vedenia. Novým predsedom predstavenstva a riaditeľom sa stane Maroš Jančula, ktorý v minulosti šéfoval Leteckému úradu. Vo funkcii nahradí Zdeňka Schramla, informovala hovorkyňa letiska Dana Madunická.
O personálnych zmenách na čele letiska rozhodli akcionári, ktorými sú ministerstvo dopravy a Fond národného majetku. Okrem Schramla, prišli o post aj členovia predstavenstva, Radko Zábranský a Jozef Pojedinec, tých od piatku nahradí Jaroslav Mach a Juraj Mitka. Obaja niekoľko rokov na letisku pracujú, Mach šéfuje odboru stratégie a rozvoja, Mitka doposiaľ zastával pozíciu riaditeľa divízie prevádzky letiska.
"Ministerstvo nebolo spokojné so situáciou na letisku, personálnou ani finančnou, za starého vedenia sa pouzatváralo viacero sporných zmlúv, ku ktorým nám nebolo poskytnuté dostatočné zdôvodnenie," povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič. Nových ľudí vraj vyberali na základe odbornosti, všetci traja členovia predstavenstva dlhoročne pôsobia v oblasti letectva.
Akcionári sa na mimoriadnom valnom zhromaždení zaoberali aj aktuálnou finančnou a ekonomickou situáciou spoločnosti, Schraml sa neskôr pred novinármi obhajoval, že výkony letiska za jeho pôsobenia poznačila najmä hospodárska kríza. Zástupcovia štátu sa tiež oboznámili so zmluvami, ktoré boli uzavreté do 31. júla 2010. Médiá už skôr informovali napríklad o zámene pozemkov, ktorá prebehla tesne pred voľbami medzi letiskom a firmou Airport Parking personálne previazanou na podnikateľa Vladimíra Poóra. Schraml trval na tom, že neboli pre letisko nevýhodné a v budúcnosti umožnia letisku expandovať.
Letisko M. R. Štefánika v Bratislave sa vlani prepadlo do straty 2,7 milióna eur pri tržbách 29,1 milióna eur, odchádzajúce vedenie však tvrdí, že svojím nástupcom necháva spoločnosť v stabilizovanom stave. Ešte v roku 2008 pritom zaznamenala spoločnosť čistý zisk 800 tisíc eur.
Zhoršenie hospodárskych výsledkov priniesol pokles počtu cestujúcich spôsobený krízou a problémami leteckých spoločností ako SkyEurope, Seagle Air a Air Slovakia. Bratislavské letisko však vlani tiež investovalo viac ako 50 miliónov eur zo štátneho rozpočtu najmä do výstavby nového terminálu, rekonštrukcie vykurovania a do rozšírenia dráh.
"Ministerstvo nebolo spokojné so situáciou na letisku, personálnou ani finančnou, za starého vedenia sa pouzatváralo viacero sporných zmlúv, ku ktorým nám nebolo poskytnuté dostatočné zdôvodnenie," povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič. Nových ľudí vraj vyberali na základe odbornosti, všetci traja členovia predstavenstva dlhoročne pôsobia v oblasti letectva.
Akcionári sa na mimoriadnom valnom zhromaždení zaoberali aj aktuálnou finančnou a ekonomickou situáciou spoločnosti, Schraml sa neskôr pred novinármi obhajoval, že výkony letiska za jeho pôsobenia poznačila najmä hospodárska kríza. Zástupcovia štátu sa tiež oboznámili so zmluvami, ktoré boli uzavreté do 31. júla 2010. Médiá už skôr informovali napríklad o zámene pozemkov, ktorá prebehla tesne pred voľbami medzi letiskom a firmou Airport Parking personálne previazanou na podnikateľa Vladimíra Poóra. Schraml trval na tom, že neboli pre letisko nevýhodné a v budúcnosti umožnia letisku expandovať.
Letisko M. R. Štefánika v Bratislave sa vlani prepadlo do straty 2,7 milióna eur pri tržbách 29,1 milióna eur, odchádzajúce vedenie však tvrdí, že svojím nástupcom necháva spoločnosť v stabilizovanom stave. Ešte v roku 2008 pritom zaznamenala spoločnosť čistý zisk 800 tisíc eur.
Zhoršenie hospodárskych výsledkov priniesol pokles počtu cestujúcich spôsobený krízou a problémami leteckých spoločností ako SkyEurope, Seagle Air a Air Slovakia. Bratislavské letisko však vlani tiež investovalo viac ako 50 miliónov eur zo štátneho rozpočtu najmä do výstavby nového terminálu, rekonštrukcie vykurovania a do rozšírenia dráh.