PARÍŽ - Rast tržieb francúzskej maloobchodnej siete Carrefour v druhom štvrťroku nesplnil očakávania, keď dobré výsledky v medzinárodných prevádzkach pomohli vynahradiť slabšie výsledky na vysokokonkurenčnom domácom trhu.
Tržby spoločnosti Carrefour sa v druhom štvrťroku zvýšili oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 4,1 % na 20,352 mld. eur. Priemerný odhad analytikov predstavoval 20,61mld. eur.
Spoločnosť neposkytla údaje na porovnanie s predchádzajúcim rokom. Druhá najväčšia maloobchodná sieť popisuje európske trhy ako vysoko konkurenčné, pričom nízke ceny a objemy nákupov, ktoré sa objavili na konci minulého roka, sa výraznejšie odrazili na výsledkoch tržieb za druhý štvrťrok.
Trhy však pozorujú najmä výsledky tržieb firmy na trhu vo Francúzsku. Tržby na porovnateľnej báze s vylúčením predaja benzínu klesli o 0,9 %, keď analytici odhadovali, že vzrastú o 0,3 až 1,4 %. Tržby na porovnateľnej báze predstavujú ukazovateľ vyjadrujúci časť súčasných tržieb, ktoré firma dosiahla na základe aktivít, ktoré sú porovnateľné s aktivitami v predchádzajúcom roku.
Celkové tržby vo francúzskych hypermarketoch, ktoré predstavujú asi 27 % celkového obratu spoločnosti, sa zvýšili o 0,4 % na 5 mld. eur. Carrefour výrazne investoval do znižovania cien a zavádzania nízkocenových produktových radov, aby spoločnosť odlákala od nákupov v diskontoch. Carrefour France ako celok, zahŕňajúci hypermarkety, supermarkety a diskonty zvýšila svoj trhový podiel prvý raz od roka 2000.
Spoločnosť neposkytla údaje na porovnanie s predchádzajúcim rokom. Druhá najväčšia maloobchodná sieť popisuje európske trhy ako vysoko konkurenčné, pričom nízke ceny a objemy nákupov, ktoré sa objavili na konci minulého roka, sa výraznejšie odrazili na výsledkoch tržieb za druhý štvrťrok.
Trhy však pozorujú najmä výsledky tržieb firmy na trhu vo Francúzsku. Tržby na porovnateľnej báze s vylúčením predaja benzínu klesli o 0,9 %, keď analytici odhadovali, že vzrastú o 0,3 až 1,4 %. Tržby na porovnateľnej báze predstavujú ukazovateľ vyjadrujúci časť súčasných tržieb, ktoré firma dosiahla na základe aktivít, ktoré sú porovnateľné s aktivitami v predchádzajúcom roku.
Celkové tržby vo francúzskych hypermarketoch, ktoré predstavujú asi 27 % celkového obratu spoločnosti, sa zvýšili o 0,4 % na 5 mld. eur. Carrefour výrazne investoval do znižovania cien a zavádzania nízkocenových produktových radov, aby spoločnosť odlákala od nákupov v diskontoch. Carrefour France ako celok, zahŕňajúci hypermarkety, supermarkety a diskonty zvýšila svoj trhový podiel prvý raz od roka 2000.